سیاست غلط دولت در بخش مسکن باعث تورم شدید در این بازار شده و مردم را با مشکلات زیادی روبرو کرده است.

حق مسکن مردم چه خواهد شد؟

به گزارش گلستان24؛طبق اصل 31 قانون اساسی  هر ایرانی باید یک مسکن در اختیار داشته باشد؛ با نگاهی به دولت های گذشته ،در زمان دولت های سازندگی و سیاسی آقایان هاشمی و خاتمی حل مشکل مسکن به روش پرداخت وام خرید مسکن اجرا میشد که بجز افزایش تورم و دلالی سود چندانی بابت ساخت مسکن نسیب مردم نمی شد و وام خرید مسکن باعث افزایش دلالی و معاملات خانه های قدیمی و صوری گردیده بود.

در زمان مدیریت آقای احمدی نژاد با حذف وام خرید مسکن ، طرح اهدای وام های ساخت مسکن با درصد های پایین برای اهالی روستا و بافت قدیمی شهرها باعث ساخت مسکن فراوانی در 8 سال مدیریت احمدی نژاد گردید.

 طرح مسکن مهر علاوه بر رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال برای اقشار مختلف که بصورت مستقیم و غیر مستقیم از ساخت مسکن و آپارتمان سود می بردند گردید و توانسته بود بافت های قدیمی روستا و شهر را نوسازی کرده و علاوه بر کاهش آسیب های طبیعی، بسیاری از افراد را صاحب خانه کند.

در دولت آقای روحانی با تحویل وزارت راه و مسکن با آقای آخوندی بازار مسکن دچار رکورد شد و علاوه بر تعطیل شدن ساخت مسکن و آپارتمان ،مسکن مهر با عبارت "مزخرف" روبرو شد و نه تنها گامی برای تحویل مسکن مهر به مردم نیازمند برداشته نشد بلکه در ساخت مسکن مهر سنگ اندازی گردید.

 در ادامه با حاشیه بردن مسکن مهر و انواع تهمت و تخریب بانیان این طرح سعی در گل آلود کردن مطالبه مردم نمودند و مطالبه گری رهبری و مردم در چند سال اخیر سودی نبخشید.

در سالهای اخیر قیمت اجاره و ساخت مسکن فوق العاده گران شده و مردم برای داشته سرپناه دچار مشکل شده اند، دولت روحانی نه تنها حق سرپناه را از مردم گرفته است بلکه مردم را دچار گرفتاری های متعدد مالی و معیشتی کرده و نتوانسته به خواسته مردم جهت تحقق اولیه داشتن سرپناه گام محکمی بردارد و با مدیریت ضعیف و عدم نظارت باعث تورم چشمگیر مسکن و اجاره در سالهای اخیر گردد.

مردم از روسای قوای سه گانه انتظار دارند با تصویب قانون، اجرایی شدن طرح های جدید و نظارت بر عملکرد اجرایی باعث رسیدگی به حق سرپناه مردم شوند و از مشکلات موجود بکاهند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار