یادآوری وعده های دولت به دولت

آخرین آیتم بسته حقوقی ۹۵کارگران افزایش ۲۰ هزار تومانی حق مسکن در سال جاری بود که اجرایی نشد.

حق مسکن تورم زاست/ دستمزد کارگران را به اندازه‌‌ی تورم افزایش خواهم داد

به گزارش گلستان24، حسن روحانی در شعارهای  انتخاباتی ریاست جمهوری  سال 92  وعده داده بود: در صورت انتخاب به سمت ریاست جمهوری، دستمزد کارگران را طبق قانون به اندازه‌‌ی تورم افزایش خواهم داد. دستمزد کارگران باید طبق قانون کار به اندازه‌ای که تورم وجود دارد، افزایش پیدا کند. در صورت انتخاب به سمت ریاست جمهوری، در دولت آینده حداقل حقوق کارگران مطابق با نرخ تورم افزایش پیدا خواهد کرد.19 خرداد گفتگو با ایلنا در رشت»


30دی ماه سال 93، اولین مصوبه شورای عالی کار در دولت تدبیر و امید  "افزایش حق مسکن سال 94 مشمولان قانون کار و کارگران از 20 به 40 هزار تومان" بود.


 به عبارتی باید گفت در آن جلسه مقرر شد که کارفرمایان از فروردین ماه94 به ازای هر ماه کارکرد نیروهای کار، 40 هزار تومان به عنوان حق مسکن به حقوق آن ها بی افزایند.


اجرای این مصوبه در تمام طول سال 94 هر روز به روز بعد موکول شد و در نهایت هم بدون نتیجه سال 94 به پایان رسید.خلاصه در اسفند ماه 94 بود که باز هم مصوبه قدیمی افزایش 20 هزار تومانی حق مسکن کارگران در جلسه شورای عالی کار مطرح شد.


این بار وزیر کار به کارگران وعده و قول شرف داد تا افزایش حق مسکن از فروردین ماه 95 عملیاتی شود.


حق مسکن کارگران تنها موضوعی است که پس از مصوبه شورای عالی کار باید از سوی وزارت کار به هیات وزیران ارسال و تاییدیه دولت درباره آن دریافت شود.


افزایش 20 هزار تومانی حق مسکن کارگران به دلیل ترس از تورم انتظاری، از دستور کار دولت خارج شد و به نظر مسئولان دولتی فعلاً زمان مناسبی برای تصویب حق مسکن نیست.


 ولی به راستی افزایش 20 هزار تومانی دریافتی کارگران  تورم زاست یا  حقوق های نجومی!؟


#اقدام_و_عمل

منبع: کارگرآنلاین

ارسال نظر

آخرین اخبار