از امروز کالای ایرانی می خریم حتی اگر کیفیت پایین تری داشت باشد

چرا کالای ایرانی بخریم؟

گلستان 24، دیگر خسته شدیم از بس که کالاهای چینی خریدیم و به هم گفتیم این لیوان های ایرانی به درد نمی خورند. خسته شدیم از بس که فروشنده قیافه حق به جانبی گرفت و گفت: مطمئن باشید این چاقوها آلمانی اصل اند٬ ما هم نگاه مطمئنی به همان چاقوهای آلمانی اصل کردیم و پولش را دادیم.

از بس که گفتند این برنج های وارداتی مریضمان می کنند و ما از کنار شالیزارهای برنج خودمان گذشتیم و به رویمان نیاوردیم خسته شدیم.

از بس از این که تولیدکنندگان کفش و پارچه و کشاورزان مان ورشکست شدند و ما تاسف خوردیم٬ خسته شده ایم. از بس که لباس های تنمان و حتی چادر مشکی هایمان چینی باشد و حتی روی ذکرشمارمان نوشته باشد«Made in china» حالمان به هم می خورد.

از بس که شعار دادیم مرگ بر اسرائیل و فلسطین فلسطین حمایتت می کنیم و بلافاصله رفتیم نوشابه های pepsi و کافی میکس nestle خریدیم و پولمان را مستقیم به حساب سرمایه داران اسرائیلی ریختیم٬ شرممان می شود.

انگار دیگر وقتش بود به خودمان بیاییم. ما از امروز کیف ایرانی می خریم. کفش ایرانی می خریم. خوراکی و وسایل ایرانی می خریم. حتی لیوان های زود بشکن ایرانی را می خریم. و با خودمان می گوییم اگر امروز ما از کالای ایرانی حمایت نکنیم هیچ وقت کیفیت کالاهایمان به استاندارد روز دنیا نخواهند رسید و ما تا نسل ها بعد مطیع آن چه خواهیم بود که دنیای دیگری برایمان تولید کند.

ارسال نظر

آخرین اخبار