مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان:

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: برای بیش از ۸۲۴هزار هکتار از اراضی ملی گلستان در یک سال گذشته سند صادر شد.

۸۲۴هزار هکتار از اراضی ملی گلستان سند دار شدند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان 24، عبدالرحیم لطفی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: با اجرای طرح حدنگاری(کاداستر)برای ۸۲۴هزار و ۵۴۶هکتار از اراضی ملی گلستان سند تک برگ به نام دولت صادر شده است.

وی افزود: ۴۳۲هزار و ۹۱۲هکتار دیگر در سامانه ثبت شده که تا یک ماه آینده برای آن‌ها سند تک برگ صادر می‌شود.

وی افزود: در طرح حدنگاری اراضی ملی، ثبت یک میلیون و ۲۵۷هزار و ۴۶۲هزار هکتار در دستور کار بود که از این وسعت تا کنون یک میلیون و ۲۵۳هزار هکتار آن در سامانه ثبت شده است.

لطفی گفت: اراضی ملی باقی مانده به دلایلی مانند قرارگرفتن در منطقه مرزی مشترک با استان‌های همجوار ثبت نشده است که کارشناسان در حال پیگیری برای رفع موانع هستند تا در سامانه ثبت و برای این وسعت نیز سند تک برگی صادر شود.

اجرای طرح کاداستر (حدنگاری) منابع طبیعی از سال۹۴ در گلستان فعال شده بود.

حدنگاری منابع طبیعی شامل نقشه‌های رقومی دارای مختصات با دقت هندسی استاندارد است که بر اساس شیوه نامه سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری از محدوده منابع ملی و اراضی مستثنیات تهیه شده و در سامانه شمیم (شبکه ملی یکپارچه ملک) سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ثبت می‌شود.

اجرای حدنگاری جزو طرح‌های ملی و از برنامه‌های اصلی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری است که تثبیت مالکیت دولت بر عرصه‌های ملی، پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی و دولتی از محل اعتبارات ملی، طرح ممیزی اراضی و تفکیک مستثنیات از جمله اهداف اصلی اجرای آن است.

زمین‌های زیرپوشش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزون بر یک میلیون و ۳۹۷هزار و ۲۴۴هکتار است که ۴۵۲هزار و ۱۸۵هکتار آن جنگل، ۸۶۲هزار و ۸۲۵هکتار مرتع، حدود ۲۰هزار هکتار ساحل و ۶۲هزار و ۴۲۰هکتار زمین‌های مستحدث و موات است.

استان گلستان دارای حدود یک میلیون و ۹۰۰هزار نفر جمعیت از شمال با کشور ترکمنستان، از جنوب با سمنان، از شرق با خراسان شمالی و از غرب با مازندران همسایه است.

 

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار