رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان گفت: کارت های بانکی بدون اتصال به سامانه های مالیاتی که در ماه ۵۰ تراکنش داشته باشند موارد مشکوک تلقی شده و آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

رصد تراکنش های بانکی مشکوک/ فرهنگ مالیاتی در کشور ضعیف است

به گزارش گلستان 24؛ عباسعلی پهلوانی نسب اظهار کرد: در اواسط سال ۱۴۰۰ سیاستگذاری برنامه پنجم توسعه ابلاغ شد که بند چهار به مالیات اختصاص یافته است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان افزود: این امر تحول نظام مالیاتی با رویکرد جدید بوده و برای جلوگیری از فرار مالیاتی ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه مالیات باید به عنوان محور اصلی بودجه باشد، گفت: هم اکنون سهم مالیات در بودجه کشور پنج درصد بوده این در حالی است که در کشورهای پیشرفته ۳۳ درصد است.

پهلوانی نسب عنوان کرد: هرگونه تلاش غیرقانونی برای عدم پرداخت مالیات و استنکاف از ارائه مستندات را فرار مالیاتی می‌گویند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان با بیان اینکه فرهنگ مالیاتی در کشور ضعیف است، گفت: هدف مالیات تأمین هزینه‌های دولت، تقسیم عادلانه ثروت در جامعه، کنترل تورم، کنترل واردات و صادرات، توسعه و گسترش حمل و نقل عمومی، تأمین زیرساخت‌های بهداشتی جامعه و غیره است.

وی ادامه داد: عدم ارائه اظهارنامه برای سه سال متوالی، مخفی کردن اطلاعات، استفاده از کارت بازرگانی دیگران و تنظیم معاملات به نام دیگران از مهم‌ترین روش‌های فرار مالیاتی است.

پهلوانی نسب بیان کرد: قانون مالیات مستقیم مهم‌ترین قانون برای برخورد با فرار مالیاتی است.

وی عنوان کرد که مهم‌ترین عوامل در فرار مالیاتی معافیت‌های مالیاتی وسیع، پیچیدگی در قوانین و مقررات مالیاتی، عدم اطمینان مردم به دولت، فرهنگ سازی ضعیف، افزایش فساد و گستردگی غیررسمی اقتصادی و مشکلات ساختار اقتصادی کشور است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان گفت: باید دستگاه کارت خوان و پوز در هر مغازه و فروشگاهی به سامانه مالیاتی متصل شود.

پهلوانی نسب اضافه کرد: با هوشمندسازی مالیاتی هم اکنون شاهد اقداماتی برای فرار از قبیل عدم نصب دستگاه پوز هستیم که مردم باید این موارد را به امور مالیاتی گزارش دهند.

وی تاکید کرد: ایجاد سامانه فروشگاهی برای همه صنوف لازم الاجرا است در غیر این صورت جریمه به میزان دو درصد از درآمد محسوب خواهد شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان با اشاره به فرار مالیاتی برخی از مطب‌ها و سالن‌های زیبایی، گفت: کارت‌هایی که در ماه ۵۰ تراکنش داشته باشند موارد مشکوک تلقی شده و آن‌ها بررسی خواهد شد./مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار