معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان گفت : استان گلستان در حال حاضر 60 هزار بیسواد را در خود جای داده است.

گلستان ۶۰ هزار بی سواد دارد

به گزارش گلستان 24، عبدالحکیم فیروزی ، معاون سواد آموزی اداره کل اموزش و پرورش استان گلستان گفت در خصوص جایگاه استان گلستان در بحث بی سوادی گفت : در بحث بی سوادی استان گلستان رتبه ۱۹ را به خود اختصاص داده است که شامل گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال می باشد و در تلاشیم بر اساس برنامه ای که در باب همین موضوع طرح کرده ایم هرساله بتوانیم یک و نیم درصد از تعداد بیسوادان استان کاهش دهیم.
وی درخصوص جایگاه نهضت سواد آموزی در برنامه توسعه ششم ، گفت : مسئولین برنامه جامعه توسعه استان هنوز نامه ای در خصوص جایگاه نهضت سواد آموزی در برنامه ششم توسعه برای ما ارسال نکرده اند و اگر در خصوص موضوع مطرح شده نامه ای برای ما ارسال نمایند ، قطعا به آن نامه پاسخ خواهیم داد و جایگاه نهضت سواد آموزی و همچنین مشکلات نهضت سواد آموزی گلستان را یاد آور خواهیم شد .
فیروزی گفت : ما بایستی تا پایان برنامه پنجم توسعه به فعالیت های خود در امر سواد آموزی در گلستان ادامه دهیم و اجازه ندهیم که خدشه ای به این کار وارد شود.
معاون سواد آموزی اداره کل اموزش و پرورش استان گلستان در ادامه افزود: بر اساس مصوبه که مقام معظم رهبری به اعضای شورای انقلاب فرهنگی ارسال نمودند بایستی تا پایان برنامه پنجم توسعه ، دادن آموزش به گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال به پایان رسیده باشد و اگر ما تا پایان برنامه پنجم توسعه نتوانیم این کار را به پایان برسانیم ، قطعا شخص مقام معظم رهبری خود وارد عمل خواهند شد و تصمیمات لازم را اتخاذ خواهند نمود و ما نیز پیرو دستورات رهبری در این باب خواهیم بود.
وی در خصوص مهمترین برنامه های این سازمان در استان گلستان چه خواهد بود گفت : این سازمان ، دو برنامه مهم را دنبال می کند که یک گروه ۱۰ تا ۲۰ ساله را شامل می شود که جزوء مهمترین الویت کاری این سازمان به شمار می آید و دیگری نیز ، اولیای بی سواد است که ما در حال برنامه ریزی مدون در این خصوص می باشیم .
فیروزی تصریح کرد : در مرحله اول بیش از هشت هزار نفر را در گلستان شناسایی کردیم و بنا داریم با برنامه ریزی مدون ، این افراد را در قالب سه دوره سواد آموزشی ، تحکیم و انتقال ، سامان ببخشیم و همه عزیزانی را که بی سواد هستند را به سواد تشویق نماییم.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان افزود : در حال حاظر تعداد بی سوادان استان گلستان بر اساس آخرین امار در سال ۹۰ ، نود و چهار هزار نفر بوده است اما در حال حاظر نزدیک به ۶۰ هزار بی سواد در گلستان وجود دارند که این آمار مختص افراد بیسواد است و افراد کم سواد را شامل نمی شود.
وی گفت : امروزه کارسواد آموزی بسیار دشوار شده است و خود افراد نیز متمایل به حضور در کلاس ها نیستند و ما بایستی به دنبال این افراد برویم . 
فیروزی در پایان گفت : اگر مسئولین بتوانند قوانین را به گونه ای تغییر دهند که افراد خود به امر سواد آموزی سوق پیدا کنند ، قطعا سرعت و شتاب سواد آموزی در گلستان و کل کشور بیشتر خواهد شد .
انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار