رییس کل دادگستری گلستان:

رییس کل دادگستری گلستان گفت:نبود سیستم محوری یکی از دلایل به وجود آمدن مشکلات ارتشا و رشوه در جامعه است.

فقدان  سیستم محوری یکی از دلایل ایجاد مشکلات ارتشا و رشوه است/رتبه نخست گلستان در حدنگاری اراضی ملی

به گزارش خبرنگار گلستان 24 حیدر آسیابی روز سه‌شنبه در رونمایی از سامانه پنجره واحد مدیریت زمین گلستان اظهار کرد: یکی از مهمترین و اساسی‌ترین مشکلات جامعه، امضا طلایی در بخش‌های مختلف است که از بسترهای فرد محوری یا مدیر محوری به وجود می‌آید در صورتی که اگر امورات براساس سیستم محوری باشد، دیگر شاهد امضاهای طلایی نخواهیم بود.

وی افزود: در حوزه زمین و اراضی ملی هدف دستگاه قضایی، تسهیل در خدمت‌رسانی به شیوه‌های نوین است و با توجه به تقاضای زیاد برای زمین‌ها و اراضی ملی و منابع طبیعی در استان و کمبود بودجه و نیروی انسانی، برنامه‌ریزی کردیم تا به سمت استفاده از فناوری روز برویم که پنجره واحد مدیریت زمین در همین راستا فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی خاطرنشان کرد: نظارت و صیانت هوشمند از جنگل‌ها و عرصه‌های منابع طبیعی تا پایان سال یکی از مصوبات شورای حفظ حقوق بیت‌المال است.

رییس کل دادگستری گلستان یادآور شد: این استان در حدنگاری اراضی ملی رتبه نخست کشور را دارد و در بحث حدنگاری زمین‌های کشاورزی هم به خوبی وارد شدیم، بطوری که بستر کار به صورت کامل فراهم شده و با قدرت در حال انجام کار هستیم.

آسیابی افزود: سایر افرادی که در دادگاه‌ها و دادسراها دارای پرونده جهت رسیدگی هستند، می‌توانند به صورت برخط (آنلاین) در جلسات دادگاه و روند رسیدگی به پرونده شرکت کنند.

وی با یادآوری این که قوه قضاییه در زمینه فناوری الکترونیک و استفاده از این فناوری در میان سایر نهادها و دستگاه‌های کشور، پیشرو است، تصریح کرد: انتظار داریم دستگاه‌های اجرایی دیگر با حذف تشریفات زاید در استعلام‌ها نسبت به ارائه خدمات الکترونیک به مردم اقدام کنند.

رییس کل دادگستری گلستان گفت: با فراهم شدن بستر خدمات الکترونیک و تکمیل زیرساخت‌های لازم ۷۰ درصد دادرسی پرونده‌های زندانیان استان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار