زینب سلیمانی به عنوان رئیس بنیاد شهید سلیمانی درباره ساخت اولین فیلم سینمایی شهید سلیمانی و سریال «ترور» حاج قاسم توضیحاتی داد.

آخرین خبرها از ساخت فیلم و سریال «حاج قاسم» از زبانِ زینب سلیمانی

به گزارش گلستان 24، چند روزی به سومین سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی باقی مانده که دوباره بحثِ ساخت سریال و فیلم درباره این شهید بزرگوار جدّی‌تر‌ می‌شود. با خانم زینب سلیمانی ریاست بنیاد مکتب حاج قاسم لحظاتی در حاشیه مراسم افتتاحیه رادیو مقاومت به گفت‌وگو نشستیم و درباره آخرین وضعیت برخی از پروژه‌ها و نیز  تلاشِ بنیاد در جهت فراهم کردن زمینه تولید آثار مرتبط با شهید صحبت کردیم.

خانم زینب سلیمانی گفت: در سه سال  گذشته چندین طرح برای تدوین فیلمنامه پیگیری شد که از میان آنها سه فیلم‌نامه پیشرفت قابل قبولی داشت  و امید داریم در سال پیش رو تدوین  نهایی به سرانجام برسد. چنانچه می‌دانید زندگی شهید سلیمانی از تولد تا شهادت فراز و فرود فراوانی داشت و  نباید با شتاب‌زدگی و تعجیل به آن پرداخت.  این سختی برای تولید فیلم‌های داستانی دو چندان است و چنانچه این مقدمات فراهم نباشد شاهد تولید آثار ضعیف و سطحی خواهیم بود. افزایش کمی آثار بدون رعایت ملاحظات کیفی کار خطا و نادرستی است.

خانم زینب سلیمانی همچنین درباره آخرین وضعیت ساخت سریال تلویزیونی «ترور» تأکید کرد:  داستان این سریال درباره ترور نافرجام شهید سلیمانی در بیت الزهرا(س) کرمان است. نکاتی نسبت به این  مجموعه تلویزیونی «ترور» وجود داشت که خوشبختانه در گفت‌و‌گو  و همکاری با عوامل سریال حل شد و کار در حال پیشرفت است.

وی با اشاره به ساختِ یک فیلم سینمایی در خصوص زندگی و زمانه شهید سلیمانی تأکید کرد: تلاش خواهیم کرد در سال آینده ساخت اولین فیلم سینمایی بلند درباره شهید سلیمانی را پیگیری و اجرا کنیم.

خانم زینب سلیمانی درباره جزئیات فیلمنامه و داستان این فیلم گفت: این فیلم با اقتباس از کتاب «از چیزی نمی‌ترسیدم» و نیز مصاحبه‌های تکمیلی مقطع تولد تا جوانی شهید سلیمانی را به تصویر خواهد کشید.

ریاست بنیاد شهید سلیمانی در پاسخ به این سؤال که آیا قرار است در این پروژه‌ها بازیگری در نقش «حاج قاسم» ظاهر شود، خاطرنشان کرد: بسته به  داستان و طرح هر فیلم تصمیم متناسب گرفته می‌شود و نمی‌توان به این سوال پاسخ کلی و واحد داد.

زینب سلیمانی در خاتمه افزود:  بنیاد حاج قاسم تلاش می‌کند در تعامل با اصحاب فرهنگ و هنر  سطح کیفی آثار مرتبط با شهید را ارتقاء دهد. بنیاد خود را همراه و مشاور  مولفان آثار می‌داند و می‌کوشد از ظرفیت همه علاقه‌مندان به شهید سلیمانی برای تولید محتوای فاخر استفاده کند. ما تلاش می‌کنیم با جمع‌آوری؛ دسته‌بندی؛ تحقیق و پژوهش زمینه تولید آثار فاخر را فراهم کنیم و این کار سخت و دشواری است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار