طیار انتقاد کرد:

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:بانک مرکزی براساس وعده های خود در سال ۹۷ باید سیاست یکسان سازی نرخ ارز را عملیاتی کند.

قیمت دلار بیش از نرخ تورم افزایش یافته است/بازار ارز در انتظار مدیریت

به گزارش گلستان24،قرجه طیار ، در خصوص قیمت دلار در سال 97 گفت:علی رغم اینکه تجربه چند سال گذشته این موضوع را اثبات کرده که نوسانات بازار ارز،  بازارهای دیگر را تحت تاثیر قرار می دهد اما در مدت اخیر روند صعودی قیمت دلار ادامه داشته است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:بدیهی است که مقصود از مدیریت بازار ارز، اعمال سیاست دستوری برای مهار افزایش قیمت دلار نیست.

عملکرد دولت یازدهم در مدیریت بازار ارز مناسب بود/انتقاد از مدیریت بازار در مدت اخیر 

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد:تیم اقتصادی دولت یازدهم و بانک مرکزی در طول فعالیت دولت گذشته در مدیریت بازار ارز، بصورت نسبی عملکرد مناسبی داشتند، اما در چند ماه گذشته بازار ارز با رشد ادامه دار قیمت دلار روبرو شده است.

قرجه طیار در ادامه گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، تصریح کرد:برنامه ریزی برای افزایش درآمدهای ارزی پایدار از لازمه های مدیریت و حفظ تعادل در بازار ارز است که باید تیم اقتصادی دولت در این راستا برنامه ریزی جامع داشته باشد.

وی تصریح کرد:قیمت دلار در حالی در روزهای اخیر تا حدود 4400 تومان افزایش یافته است که نرخ تورم کشور کمتر از 10 درصد اعلام می شود، بنابراین بخشی از افزایش قیمت دلار متاثر از عوامل اقتصادی نیست و فعالیت های سوداگران در رشد نرخ دلار موثر بوده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:بانک مرکزی براساس وعده های خود در سال 97 باید سیاست یکسان سازی نرخ ارز را عملیاتی کند و شرایطی فراهم کند که نرخ دلار در بازار مدیریت شود./

خانه ملت

ارسال نظر

آخرین اخبار