یک بام و دو هوای دولت؛

دولت قصد دارد بدون کاهش هزینه های زندگی، یارانه بیش از پنجاه درصد از مردم را قطع کند.

یا یارانه مردم را بدهید یا قیمت ها را پایین بیاورید

به گزارش گلستان24؛وجود تورم اقتصادی در کشور و بالارفتن لحظه ای ارز و کالا ،زندگی را برای مردم به شدت سخت کرده چرا که درآمد های فعلی مردم با میزان خرج های عادی یک خانواده معمولی تطابق ندارد.

کالا های اساسی مردم نیز درگیر نوسانات بازار طلا و عرض می باشد،هر زمان که نرخ دلار حال به هر علتی بالا و پایین شود مابحیتاج مردم نیز در باتلاق قیمت های کاذب بازار فرو می رود.

اگرکلایی به صورت صد درصدی در داخل کشور تولید شده باشد و ربطی به بالا و پایین رفتن عرض هم نداشته باشد ولی بازهم عدم مدیریت صحیح بازار توسط مسئولین و سودجویی برخی افراد قیمت ها به راحتی زیاد و کم می شوند.

از این رو اگر در آمد ماهانه یک کارگر ساده را با تمام مزایا حدود1 میلیون تومان در نظر بگیریم به علت نرخ تورم چند درصدی کشور این مبلغ کفاف زندگی متوسط مردم را هم نمی دهد.

هدفمند کردن حامل های انرژی و بالا بودن قیمت های آنها ضربه شدیدی به مصرف کننده و مردم میزند،آن مبلغ یارانه نیز آنطور که باید کمکحال خانوادها نمی باشد.

حال اگر دولت به هر بهانه ای یارانه حدود 80 درصد از مردم را که زندگی متوسط و روبه پایین دارد را کم یا قطع کند و قیمت آن دسته از کالاو خدماتی که یارانه اب می باشند را کم نکند زندگی مردم رابه شدت دشوار خواهد کرد.

دولت یا باید یارنه مردم را به آن میزانی که است بدهد یا اگر قرار است ندهد لااقل هزینه های زندگی مردم را پایبن بیاورد در غیر این صورت بدون شک اعتماد مردم نسبت به دولت بیش از گذشته کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/پ

ارسال نظر

آخرین اخبار