مدیرکل بهزیستی استان از افتتاح مراکز مددکاری و اجتماعی و واگذاری ۱۴۰ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی در دهه فجر خبر داد.

افتتاح مراکز مددکاری و واگذاری ۱۴۰ واحد مسکونی به مددجویان در گلستان
به گزارش گلستان24؛دکترغفاری مدیرکلبهزیستی استان امروز در جمع اصحاب رسانه به اقدامات این نهاد در دهه فجر گفت: یکی از خدمات این نهاد در حوزه رفاه اجتماعی و ارتقاء سلامت اجتماعی است.

غفاری به مراکز مشاوره‎ که با کمک بهزیستی در حوزه ارتقاء سلامت اجتماعی فعالیت می‌کند اشاره کردو گفت: در دهه فجر ۹ مرکز مشاوره در شهرستان‎های علی‎آبادکتول، گمیشان، گنبدکاووس، گالیکش و گرگان افتتاح خواهد شد.

غفاری افزود: با افتتاح این مراکز٬ ۶۹ مرکز مشاوره در استان خواهیم داشت که ۳۳ مرکز مشاوره در شهرستان گرگان فعالیت می‎کندو از ابتدای سال تا کنون ۱۵ مرکز مشاوره درامسال راه‎اندازی شد.

وی ادامه داد: ۴ مهدکودک از دیگر طرح‌هایی است که در شهرستان‎های کلاله، علی آبادکتول و گمیشان افتتاح خواهد شد.

مدیر کل بهزیستی استان گلستان افزود: ۲۳۰ مهد کودک در گلستان فعالیت می‎کنند که ۷۴ مورد آن روستایی است و بهزستی به ۶ هزار و ۵۰۰ کودک در این مهد‌های کودک خدمات ارائه می‎دهد.

غفاری افزود: یک هزار کودک در چند ساله گذشته که از نظر شرایط مالی در دهک‎های پایین جامعه هستند در تمامی مهد‌های روستایی و حاشیه‎ شهر‌ها نیز یک وعده غذای گرم ارائه می‌شود وتا کنون ۲ هزار کودک مورد تغذیه دراین مهد‌ها قرار می‎گیرد.

غفاری به افتتاح چند کلنیک مددکاری اشاره کرد و گفت: سه کلینیک مددکاری و اجتماعی نیز افتتاح می‌شود که در مجموع ۱۹ کلینیک مددکاری در استان خواهیم داشت و ۳ هزار و ۲۰۰ از زنان سرپرست خانوار از سوی بهزیستی مستمری دریافت می‎کنند پرونده‎های این افراد در اختیار کلینیک مددکاری اجتماعی قرار دارد.

غفاری درمورد واگذاری واحد مسکونی گفت: امسال به مددجویان بهزیستی ۱۴۰ واحد مسکونی واگذار شد که ۱۰ واحد آن در ایام دهه فجر در شهرستان‎های بندرگز، گمیشان و مراوه‎تپه واگذار خواهد شد. 

وی گفت: واگذاری این واحد‌های مسکونی به ۳۴ خانواده دو معلول روستایی، ۳۰ خانواده دو معلول شهری و ۷۶ واحد نیز مددجویان معلول بهزیستی استان گلستان بوده است.

مدیر کل بهزیستی استان گلستان به تسهیلات واگذاری شده در حوزه مسکن گفت: یک میلیارد تومان امسال در حوزه مسکن تسهیلات بلاعوض به جمعیت تحت پوشش اعطاء شد، ۱۷ میلیارد تومان در حوزه اشتغال مددجویان نیز در نظر گرفته شده بود و قرار بود ۸۷۵ مددجو را با اجرای تحت پوشش قرار دهیم که توانستیم تا کنون ۹۵۱ نفر را تا کنون انجام دهیم.

غفاری به اجرای طرح غربالگری شنوایی در استان گفت: ۹۸.۱۲ کودکان گلستانی تحت پوشش غربالگری شنوایی قرار گرفتند و اداره کل بهزیستی استان از این نظر رتبه نخست را در بین استان‎های کشور دارد.

غفاری به طرح تنبلی چشم کودکان بین ۳ تا ۵ اشاره کرد و افزود: سازمان بهزیستی در اجرای این طرح‎ها ذی‎نفع نیست، و ۸۰ میلیارد تومان سازمان بهزیستی برای اجرای این طرح در سال هزینه می‎کند.

انتهای پیام /باشگاه خبرنگاران

 

ارسال نظر

آخرین اخبار