گلستان، مقصد گردشگری

شاید این سوال برای خیلی از افرادی که قصد سفر در ایام تعطیلات نوروز را دارند پیش آید که در تعطیلات نوروز کجا برویم پیشنهاد می‌کنیم جنگل «النگدره» گرگان یکی از زیباترین جنگل‌های شمال کشور است و هر کسی که این مکان را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کرده است ناراضی نبوده است و مجددا این مکان را برای سفر انتخاب می‌کند.

جنگل «النگدره» گرگان کم‌نظیرترین جنگل ایران + تصاویر
به گزارش گلستان ۲۴ ؛  وقتی نام گردشگری به میان می‌آید، اغلب مردم تصور می‌کنند که منظور تعطیلات تابستانی است، در حالی‌که زیبایی‌ها و جذابیت طبیعت بکر استان گلستان در فصل بهار دوچندان می‌شود.

جنگل زیبا و توریستی «النگدره» گرگان بخشی از جذابیت‌های جنگلی استان گلستان است که با قدم زدن در آن، می‌توان لذت خوش زندگی را فهمید و بوی بهار را در آن احساس کرد.

جنگل النگدره جایی بکر برای گذران آخر هفته به شمار می‌رود که اگر در روزهای تعطیلات نوروز به آنجا می‌روید، سعی کنید از لحظه لحظه فرصت‌هایتان نهایت استفاده را ببرید زیرا ممکن است دیگر چنین فرصت گرانبهایی نصیبتان نشود طبیعت زیبای این منطقه غالباً مسافران را به هوس چادر زدن و اقامت چند روزه در دامان این طبیعت زیبا می‌اندازد.

جنگل النگدره یکی از هفت منطقه نمونه گردشگری کشور ایران محسوب می‌شود و همچنین پارک جنگلی «النگدره» گرگان جزو یکی از شاخص‌های گردشگری شمال کشور معرفی شده است.

پارک جنگلی «النگدره» به مساحت ۱۸۵ هکتار است که در ۵ کیلومتری جنوب غربی شهرستان گرگان واقع شده است و پارک جنگلی «النگدره» در دامنه جنگل‌های انبوه شمالی قرار دارد که با درخت‌هایی همچون انجیلی و ممرز، توسکا، لرگ، افرا، بلوط، بید، شیردار و خردمندی پوشیده شده است.

جنگل «النگدره» دارای یک رودخانه و چندین چشمه‌ی زیبا است و امکاناتی که در پارک «النگدره» وجود دارد می‌توان به نمازخانه ، پارک کودک ،، زمین ورزش ، ساختمان‌های نگهبانی، سرویس‌های بهداشتی و برق‌رسانی اشاره کرد.

رودخانه قلاشی از قسمت جنوب پارک تا شمال ادامه دارد و تقریباً از وسط جنگل می‌گذرد. در نزدیکی این رودخانه، سه چشمه آب با کیفیت بسیار بالا وجود دارد که چشم‌انداز طبیعی منحصر به فردی ایجاد کرده است.

جنگل «النگدره» یکی از جنگل‌های زیبا و دیدنی استان گلستان است، منطقه‌ای سرسبز و خوش آب و هوا که در آن چیزی جز درختان زیبا و بزرگ نمی‌بینید.

انتهای پیام/


منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار