سرپرست سازمان مدیریت پسماند استان گلستان از اجرای طرح پاکسازی تفرجگاه‌های استان در ایام نوروز خبر داد.

طرح پاکسازی تفرجگاه‌های استان گلستان اجرا می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ محسن سمیعی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از اجرای طرح پاکسازی تفرجگاه‌های استان در ایام نوروز خبر داد و اظهار داشت: پاکیزگی تفرجگاه‌ها و جاذبه‌های گردشگری استان و همچنین توجه تابلوهای اطلاع‌رسانی درباره فرهنگ‌سازی مناسب برای مسافران از دیگر ضرورت‌های این طرح محسوب می‌شوند.

وی افزود: در ابتدا، طرح مقدماتی پایش تفرجگاه‌های استان با هدف بررسی وضعیت موجود و پاکسازی ورودی و خروجی شهرها و تفرجگاه‌های استان و نقاطی که با توجه به کثرت مسافر نیاز به فرهنگ‌سازی با نصب بنر دارد انجام شد.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند استان گلستان درباره اهداف اجرایی این طرح تصریح کرد: لزوم فرهنگ‌سازی درباره پاکیزگی تفرجگاه‌ها و آماده‌سازی برای پذیرایی از مسافران عبوری یا ماندگار در ایام نوروز، پاکسازی کامل و یکپارچه استان با استفاده از ظرفیت‌های اجرائی، لزوم فرهنگ‌سازی در خصوص پاکیزگی تفرجگاه‌ها و جاذبه‌های گردشگری استان، آماده‌سازی استان برای پذیرایی از مسافران عبوری و ماندگار از دیگر اهداف این طرح است.

سمیعی اجرای این طرح را در استان ضروری دانست و خاطرنشان کرد: برخورداری استان از جاذبه‌های غنی گردشگری طبیعی، تاریخی، فرهنگی و مذهبی که تعداد زیـادی از این جاذبه‌ها برای گردشگران سهل‌الوصول است و  بیشتر در مسیرهای بین راهی استـان قرار دارند،  نیـاز به  آماده‌سازی و نظافت دارند.

وی نقش گروه‌های مردم نهاد را در این طرح بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: این گروه‌ها  ظرفیت‌های بسیار خوبی برای شهرداری‌ها و سازمان‌ها محسوب می‌شوند  و می‌توانند در اجرای این طرح ما را یاری دهند. و امیدواریم در برنامه‌های آینده،   این سازمان بنا دارد همکاری بیشتری با این تشکل‌ها داشته باشد.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند استان گلستان اظهار کرد: طرح پاکسازی تفرجگاه‌ها در استان توسط سازمان مدیریت پسماند استان گلستان با همکاری اداره‌کل محیط زیست استان،اداره محیط زیست شهرستان گرگان، تشکل‌های زیست‌محیطی و دیگر گروه‌های مردم نهاد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار