با همت قضات گلستانی

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: هر سال تعداد زندانیان روند افزایشی دارد اما در دو سال گذشته جمعیت زندانیان استان نه تنها بیشتر نشده بلکه از حدود 5 هزار و 500 نفر به حدود 4 هزار زندانی کاهش یافته است .

صدور بیش از 3 هزار و 200 رای جایگزین زندان در گلستان

به گزارش گلستان24؛به نقل از روابط عمومی دادگستری استان گلستان، هادی هاشمیان، تغییر نگرش قضات  نسبت به مجازات زندان را مهمترین علت این کاهش عنوان کرد و افزود: امسال قضات گلستانی بیش از 3 هزار و 200 رای جایگزین زندان صادر کرده‌اند که بیشترشان مربوط به کاشت درخت است.
هاشمیان با تاکید بر برخورد سخت‌گیرانه دستگاه قضایی با  مجرمان سابقه‌دار و کسانی که تهدیدی بر علیه امنیت، جان، مال و ناموس مردم هستند، تاکید کرد:  آرای جایگزین حبس فقط برای کسانی که جرایم سبک غیرعمد مرتکب شده‌اند و سابقه کیفری ندارند صادر می‌شود.
رئیس کل دادگستری گلستان  افزود: استفاده از ظرفیت علمای شیعه و سنی، افراد تاثیرگذار و رسانه‌ها از دیگر تلاش‌های دادگستری استان برای افزایش آگاهی مردم، کمتر شدن تعداد پرونده‌های ورودی به محاکم و در نتیجه کم شدن تعداد زندانیان برشمرد.
هاشمیان افزایش بازدید قضات از زندان‌ها را نیز در کاهش جمعیت کیفری استان تایثرگذار خواند و گفت: بازدید قضات از زندان، رویکرد آنها را نسبت به مجازات حبس تغییر و آنان را به استفاده از آرای جایگزین زندان ترغیب می‌کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار