معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: حاشیه شهرهای گلستان نیازمند فضای فیزیکی مناسب برای استقرار تجهیزات بهداشتی است.

حاشیه شهرهای گلستان نیازمند استقرار تجهیزات بهداشتی است

به گزارش گلستان 24 ، محمدرضا هنرور عصر چهارشنبه در کارگروه آسیب‌های اجتماعی که در روستای آسیب‌پذیر نومل گرگان برگزار شد، اظهار کرد: در حاشیه شهرهای گلستان ۶۲ هزار نفر باید تحت پوشش نظام بهداشتی قرار گیرن. در قزاق محله هم یکی از بحث‌هایی که باید جدی گرفته شود بحث سلامت اجتماعی است.

هنرور اظهار کرد: ما در فضای حاشیه شهرها خانه بهداشت و نیروی انسانی کافی داریم اما متأسفانه از فضای فیزیکی مناسب برای این مراکز برخوردار نیستیم.

وی تصریح کرد: بااینکه تجهیزات مناسبی برای این مراکز بهداشت در نظر گرفته‌ایم اما چون فضای مورداستفاده استیجاری است و ما را دچار مشکل کرده است.

محمدرضا هنرور، رئیس خانه بهداشت گلستان

وی بابیان اینکه در روستای قزاق محله نومل باید فقر را هدف قرار دهیم، ادامه داد: آزادشهر به‌عنوان بدترین شهر ازنظر سلامت اجتماعی به‌عنوان پایلوت قرار گرفت و با مداخلات جامعه محور مشکلاتش حل شد، بنابراین باید برای قزاق محله هم مداخلات جامعه‌محور را پیاده‌سازی کنیم.

هنرور ادامه داد: در مداخلات جامعه‌محور دولت در کنار مردم به فعالیت می‌پردازد اما بخشی از کارها با محوریت مردم انجام می‌شود.

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در محله اوزینه گرگان پایگاهی به عنوان «مرکز سلامت جامعه محور» افتتاح‌شده و تنها مرکزی است که با اعضای هیئت‌علمی روانشناسی دانشگاه و مجموعه‌ای از روانشناسان اداره می‌شود.


منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار