مدیر جهاد کشاورزی آق قلا از آغاز فصل مبارزه با ملخ مراکشی در مناطق نوار مرزی استان خبر داد.

آغاز مبارزه با ملخ مراکشی در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ عرب احمدی مدیر جهاد کشاورزی آق قلا گفت: با توجه به فصل شروع مبارزه با ملخ مراکشی در مناطق نوار مرزی و روستا‌های آسیب پذیر از این آفت، گروه‌های مبارزه با ملخ در شهرستان‌های آق قلا، مراوه تپه و گنبدکاووس آماده همکاری با دامداران و کشاورزان و عشایر منطقه هستند.

وی افزود: در این شهرستان‌ها به طور کلی ۸ گروه مبارزه با ملخ مستقر هستند.

عرب احمدی اضافه کرد: عملیات سم پاشی از ۱۵ فروردین با سموم حشره کش و دستگاه‌های متفاوتی از جمله اگزوز و سم پاش‌های پوش تراکتوری آغاز و تاحدود دوماه ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه گفت: از دیگر روش‌های مبارزه، مبارزه بیولوژیک از طریق سار‌های گلو قرمز که به صورت مهاجر از روسیه و ترکمنستان وارد استان می‌شوند است.

عرب احمدی افزود: همچنین مناطق سم پاشی شده با پرچم قرمز رنگ برای اطلاع دامداران مشخص شده تا از چرای دام به مدت یک ماه در این مناطق خود داری کنند.

وی در پایان گفت: به کشاورزان توصیه می‌کنیم در صورت مشاهده هرگونه دستجات ملخ سریعا آنرا به مرکز انبار علوم با شماره ۳۴۵۶۴۴۵ و مرکز خدمات حومه آق قلا با شماره ۳۴۵۲۲۴۱۵ گزارش کنند.

هجوم ملخ‌ها همه ساله در فصل بهار در مناطق مرزی شرق گلستان انجام می‌شود و ملخ‌ها در قالب گروه‌های بی‌شمار، از علوفه مراتع و زمین‌های کشاورزی تغذیه کرده و دامداران و کشاورزان این مناطق را دچار خسارت می‌کنند.

انتهای پیام/ق

 

ارسال نظر

آخرین اخبار