با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب این روزها ،برداشت گل‌ گاوزبان از مزارع زیرپوشش نظارت منابع طبیعی و آبخیزداری در شرق استان گلستان بویژه شهرستان آزادشهر آغاز شد.

برداشت گل گاوزبان از مزارع شرق گلستان آغاز شد

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ جلال عجم رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آزادشهر گفت: 20 هکتار از اراضی حوزه استحفاظی این اداره زیرپوشش کشت گل‌گاوزبان قرار دارد.

به گفته وی؛ توسعه این کشت کمک شایانی در افزایش تولید گیاهان دارویی و صادرات محصولات غیرنفتی از استان گلستان دارد.

وی اظهار کرد: با توجه به رویکرد سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری مبنی براستفاه از ظرفیت‌های موجود با توجه به شرایط آب و هوایی هر منطقه و نیز مشکلاتی همچون خشکسالی و کاهش بارش ها، در این شهرستان 20 کیلوگرم بذر گل گاوزبان در سال 96 در بین جوامع محلی حوزه استحفاظی توزیع شده است.

عجم؛ هدف از این اقدام را توسعه فضای سبز، بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم با کشت گونه‌هایی با صرفه اقتصادی بالا بیان کرد و افزود: با تغییر الگوی کشت می‌توان بستر اشتغال و توسعه کسب و کار سبز را بین جوامع محلی رونق داد که این امر در نهایت منجر به حفظ و حراست از منابع طبیعی و افزایش درآمد مردم منطقه خواهد شد.

به گزارش ایرنا گل گاوزبان گیاهی دارویی و چند ساله بوده و به علت داشتن ریشه‌های اصلی و فرعی در اعماق خاک مقاومت آن در برابر خشکی خاک زیاد است.

برگهای این گیاه زبانه‌ای و پوشیده از خارهای ظریفی است که به آن حالت خشن می دهد و به همین علت به گاوزبان معروف است، گلهای آن به رنگ قرمز خوشرنگی بوده که پس از خشک شدن به رنگ آبی تیره در می‌آید.

آزادشهر در شرق استان گلستان و در فاصله حدود 75کیلومتری گرگان واقع است.

انتهای پیام /

 

ارسال نظر

آخرین اخبار