کارشناس تسهیلات روستایی بنیاد مسکن گلستان بیان کرد

کارشناس تسهیلات روستایی بنیاد مسکن مسکن انقلاب اسلامی گلستان از وجود 128 هزار واحد مسکونی کم دوام و بی دوام در استان خبر داد.

وجود 128 هزار واحد مسکونی کم دوام و بی دوام در گلستان/ 18 میلیون تومان کمک بلاعوض بنیاد مسکن به خانواده‎های دارای 2 معلول روستایی
به گزارش گلستان ۲۴ ؛ محمد محسنی امروز  در گرگان با بیان اینکه تسهیلات مقاوم‌سازی و نوسازی مسکن روستایی از سال 1384 عملیاتی شد، اظهار کرد: طی این سال‎ها به گلستان 67 هزار فقره تسهیلات تخصیص داده شد که از این محل، 55 هزار و 100 واحد مسکونی به بهره‎برداری رسیده است.

وی تصریح کرد: طبق آخرین ابلاغیه، از طریق هفت بانک عامل استان، تسهیلات قرض‎الحسنه برای مقاوم سازی و تکمیل منزل روستایی با بازپرداخت 15 ساله بدون نوبت‌دهی ارائه می‎شود، سقف تسهیلات تا 20 میلیون تومان است، برای افرادی که در نقاط مرزی سکونت و مسکن آنها نیاز به تخریب و نوسازی دارد تسهیلات 20 میلیون تومانی و برای سایر مناطق تسهیلات 18 میلیون تومانی ارائه می‎شود.

کارشناس تسهیلات روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان ادامه داد: افرادی که با این تسهیلات موفق به تکمیل واحد مسکونی خود نشدند طی تفاهم‌نامه‎ای که با بانک قرض‎‎الحسنه مهر داریم می‎توانند از تسهیلات 8 میلیون تومانی استفاده کنند در سال گذشته نیز 65 واحد مسکونی از طریق این تسهیلات تکمیل شدند.

*18 میلیون تومان کمک بلاعوض بنیاد مسکن به خانواده‎های دارای 2 معلول روستایی

محسنی با اشاره به تأمین مسکن برای خانواده‎های دارای دو معلول روستایی افزود: برای تأمین مسکن خانواده‎های دارای دو معلول روستایی، 129 واحد مسکونی سهمیه استان است که 125 واحد شروع به کار کرده و از این تعداد 50 واحد نیز به بهره‌برداری رسیده است.

وی بیان کرد: 18 میلیون تومان کمک بلاعوض برای ساخت واحد مسکونی از سوی بنیاد مسکن استان برای خانواده‎های دارای دو معلول روستایی در نظر گرفته شده و یک میلیارد تومان کمک بلاعوض سال گذشته از بنیاد مسکن به آنها ارائه شده است، در سال 1396 نیز 67 فقره سهمیه ساخت واحد مسکونی برای خانواده‎های دارای دو معلول روستایی افزایش پیدا کرده است.

کارشناس تسهیلات روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان اذعان کرد: طبق اعلام نتیجه سرشماری سال 1395 در گلستان 128 هزار واحد مسکونی کم‌دوام و بی دوام وجود دارد، سهمیه استان به طور متوسط 5 هزار فقره تسهیلات در سال است که در صورت اعلام نیاز و استقبال مردم سهمیه افزایش پیدا خواهد کرد.

محسنی یادآوری کرد: بخشی از متقاضیان که از تسهیلات استفاده و نسبت به مقاوم سازی واحدهای مسکونی خود اقدام کردند باید واحد فرسوده را تخریب و از این واحدها استفاده نکنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار