معاون فرهنگی حوزه هنری گلستان خبر داد

معاون فرهنگی حوزه هنری گلستان از برگزاری همایش هنر انقلاب اسلامی در گرگان خبر داد و گفت: حدود ۱۰۰ اثر طی سال ۹۶ در حوزه هنری گلستان تولید شده است.

تولید ۱۰۰ اثر در حوزه هنری گلستان/برگزاری همایش هنر انقلاب اسلامی

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ محمود خواجه نژاد ظهر چهار شنبه درنشست خبری که با اصحاب رسانه گلستان برگزار شد، اظهار کرد: همایش هنر انقلاب اسلامی با اجرای برنامه های هنری، تجسمی، ادبی و ... روز یکشنبه ۲۶ فروردین ماه ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می شود و شرکت در این همایشبرای عموم آزاد است.

وی افزود: به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی روز گذشته (سه شنبه) خانه رمان استان گلستان افتتاح شد، چراکه گلستان در بحث رمان و داستان از ظرفیت بالایی برخوردار است ولی تاکنون کار ویژه ای برای این بخش انجام نشده بود.

خواجه نژاد از رونمایی کتاب «مگر ما چندنفر بودیم» در روز همایش خبر داد و گفت: در این کتاب به نقش مردم قزاق در دفاع مقدس پرداخته شده است.

معاون فرهنگی حوزه هنری گلستان اظهار کرد: حدود ۱۰۰ اثر هنری در زمینه چاپ کتاب، موسیقی، هنرتجسمی و ... در سال ۹۶ توسط حوزه هنری گلستان تولید شده است.

وی افزود: ۲۱ قوم مختلف در استان گلستان زندگی می کند که ساز دوتاردر تمامی آن ها مشترک است، از این رو گروه دوتار نوازی وحدت متشکل از نوازندگان دوتار چهار قوم «طبری، کرمانج، کتولی و ترکمن» به همت حوزه هنری گلستان تشکیل شد.

وی اظهار کرد: این گروه دوتار نوازی روز یکشنبه به اجرای موسیقی در همایش هنر انقلاب اسلامی در گرگان می پردازند.

خواجه نژاد گفت: دیدار هنرمندان ، اساتید و پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر با نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر گرگان و همچنین استاندار گلستان در این هفته انجام خواهد گرفت.

وی افزود: عطرافشانی گلزار شهدا توسط هنرمندان تمامی واحدهای تخصصی حوزه هنری از دیگر فعالیت های اجرایی در این هفته است.

انتهای پیام/

منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار