نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان با اشاره به اینکه کمبود آب در گلستان جدی است، گفت: توجه به مسئله مصرف بهینه آب باید مورد توجه همگان باشد.

تاکید آیت الله نورمفیدی بر مدیریت مصرف بی‌رویه‌ آب ‌

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در دیدار با مدیران صنعت آب استان اظهار داشت: آب نعمتی الهی و مسئله بسیار مهمی است و باید به این مسئله نگاه ویژه‌ای داشته و با پیش‌بینی، برنامه‌ریزی‌های لازم و راه‌های مقابله با مشکلات کم آبی را داشته باشید.

وی افزود: متاسفانه ما در مصرف مشکل داریم که این مسئله تنها در بخش آب نیست بلکه در دیگر موارد هم است و باید مصرف بی‌رویه مدیریت شود.

نماینده ولی فقیه در گلستان تصریح کرد: آب کالایی است که جایگزین ندارد و باید به طرق مختلف اطلاع‌رسانی در این خصوص صورت پذیرد تا به مردم نشان بدهید که واقعا آب کم است.

شکیبافر رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آبفار گلستان هم ضمن تبریک سال نو، گزارشی از اهم اقدامات انجام شده در راستای توسعه آبرسانی در روستاهای استان را ارائه کرده و اظهار داشت با تلاش‌های انجام شده در دولت تدبیر و امید و تخصیص از محل منابع صندوق توسعه ملی که با اذن مقام معظم رهبری صورت گرفته سطح بهره‌مندی روستاهای استان از 60 درصد تاکنون به 72 درصد ارتقاء پیدا کرده است.

وی تصریح کرد : 860 روستا در استان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار داشته و 110 روستای فاقد آب که بیشتر در شمال استان هستند توسط ناوگان تانکر سیار آبرسانی می‌شوند.

شکیبافر افزود: برای تکمیل 54 مجتمع آبرسانی روستایی نیمه تمام در دست اجرای استان نیاز به 1000 میلیارد اعتبار نیاز است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار