رییس پلیس فتا گلستان گفت: از معایب فضای مجازی و پیام رسان های خارجی ، هتک حیثیت و حرمت کاربران در فضای مجازی و سر و کار داشتن با آبروی افراد است.

هتک حیثیت کاربران از معایب پیام رسان‌های خارجی/ فضای مجازی و گذر از خطوط قرمز
به گزارش گلستان ۲۴ ؛ پرسا رییس پلیس فتا گلستان  گفت: گستردگی ارتباط در فضای مجازی از نظر زمان و مکان و اینکه به راحتی می‌توان با هویت جعلی در این فضا فعالیت کرد باعث شده تا برخی کاربران از قید اخلاقیات خارج شوند و با ورود به حریم خصوصی دیگر کاربران و نشر اکاذیب یا هتک حرمت و حیثیت برای دیگر کاربران مشکل ایجاد کنند.

وی ادامه داد: تجاوز به حریم خصوصی دیگر کاربران باعث از هم پاشیدگی خانواده‌ها می‌شود و این تجاوز آسیب‌های روحی روانی به مراتب بیشتری دارد و این امر جزء خطوط قرمز است که از سوی پلیس فتا به کاربران گوشزد می‌شود تا حریم خصوصی دیگر کاربران را رعایت کنند.

پرسا افزود: هر چند مجرمان این پرونده‌ها شناسایی و تحویل مقامات قضایی می‌شوند، اما ضربه روحی روانی که به دیگر کاربران وارد شده قابل جبران نیست .

رییس پلیس فتا گلستان گفت: اظهار نظر‌های توهین آمیز در صفحات کاربران، جرم است و این موضوع در قانون جرائم رایانه‌ای دیده شده است و پلیس فتا به عنوان ضابط قضایی، وظیفه رسیدگی و پی جویی اقدامات لازم برای شکایت کاربران را دارد.

پرسا افزود: در سایر پرونده‌ها، خسارت به صورت مادی و قابل جبران است، اما در این پرونده‌ها به دلیل سرعت انتشار اخبار در فضای سایبر، تصویر یا مطالب حیثیتی که از فردی منتشر می‌شود در اختیار افراد زیادی قرار می‌گیرد و تبعاتش قابل جبران نیست.

وی گفت: بعضی از پرونده‌ها با هدف انتقام گیری تشکیل می‌شود و فرد پس از دستکاری اطلاعات و تصاویر شخصی با فتوشاپ و تغییر عکس اقدام به انتشار آن در فضای مجازی می‌کند.

رییس پلیس فتا گلستان در توصیه به کاربران گفت: از سایت ها، شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌هایی استفاده کنید که دارای تنظیمات حریم خصوصی هستند و اطلاعات شخصی خود را در هر سایت و هر جایی هم به اشتراک نگذارید.

پلیس فتا از کلیه کاربران می‌خواهد در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی اعلام نموده و یا با شماره تماس‌های ۲۱۸۲۲۹۶۷ و ۲۱۸۲۲۹۴۳ و ۲۱۸۲۲۹۷۲ تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/م

 

ارسال نظر

آخرین اخبار