مدیر کل مدیریت بحران گلستان خبر داد

مدیر کل مدیرت بحران استان گلستان گفت: هم اکنون بارش باران و مه گرفتگی موجب کاهش دید در محور آزادشهر، شاهرود و راهدارخانه خوش‌ییلاق شده است.

بارش برف و باران و کاهش دید در محورهای کوهستانی گلستان/ کاهش 12 درجه‌ای دما در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ سید خالق سجادی شامگاه یک‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: براساس اطلاعات هواشناسی و دوربین‌های مستقر در منطقه، بارش برف در مسیر توسکستان به شاهرود از ساعاتی قبل شروع شده و احتمالا تا فردا ادامه خواهد یافت.

وی با تاکید بر توجه رانندگان به مباحث ایمنی در مسیرهای یاد شده خاطرنشان کرد: از رانندگان انتظار می‌رود، ضمن رعایت فاصله مطمئنه، با توجه به لغزندگی جاده‌ها ضمن پرهیز از سرعت بیجا، به هشدارهای نیروی انتظامی و راهداران توجه کنند.‌  

 سجادی تاکید کرد: بارش باران اخیر فرصتی گرانبها برای این استان شمالی است که بیش از هر زمانی به افزایش ذخیره‌های آبی زیرزمینی و بارش‌های فصلی برای محصولات کشاورزی خود نیازمند است.

وی با اشاره به تشکیل کمیته هواشناسی کشاورزی و توصیه‌های ایمنی به کشاورزان یادآور شد: در این کمیته با توجه به بارندگی‌های اخیر و کاهش 12 درجه‌ای دما در برخی مناطق، توصیه‌هایی شده که از جمله این سفارش‌ها می‌توان به کوددهی «اوره» و «پتاس» به محصولاتی همچون گندم اشاره کرد.

*توصیه‌های ایمنی به کشاورزان گندم‌کار گلستان/ تشکیل کمیته هواشناسی کشاورزی درگلستان

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان ادامه داد: با توجه به احتمال قارچی شدن و بیماری برگی محصولاتی همچون گندم توصیه می‌شود، کشاورزان پس از بارش‌ها نسبت به استفاده از سم قارچ‌کش اقدام کنند.  

سجادی ادامه داد: براساس این توصیه‌ها، باغداران استان نیز در صورت نیاز و تشخیص کارشناسان، نسبت به سم‌پاشی درختان دانه‌‌دار و هسته‌داربرای کنترل بیماری «شانکر باکتریایی» و «پوسیدگی مومیایی» اقدام کنند.

وی تصریح کرد: بر اساس گزارش هواشناسی استان در روز جاری، شاهد تداوم بارش باران و کاهش دما خواهیم بود و این وضعیت تا  فردا ادامه خواهد یافت و از اواخر فردا دوباره شرایط نیمه ابری بر استان حاکم می‌شود.

سجادی با اشاره به بارش‌های خوب در فروردین ماه سال جاری یادآور شد: خوشبختانه طی ماه اخیر شاهد بارش‌های خوبی در سطح استان بوده‌ایم که امیدواریم این شرایط تداوم یابد، چرا که این بارش‌ها علاوه بر کمک به کشاورزان استان، در مصونیت جنگل‌ها از حریق‌های احتمالی نیز موثر است.  

 وی  در پایان از مدیران بحران شهرستان‎های تابعه استان خواست تا در صورت وقوع حادثه و خسارت احتمالی، ضمن پیگیری و مستند سازی، موضوع را سریعا به مدیریت بحران استان اعلام کنند تا ضمن پیگیری موضوع، در سامانه «سما» ثبت شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار