فرماندهی انتظامی استان گلستان با اشاره به کاهش ۲۶ درصدی کشته‌های رانندگی در جاده‌های گلستان، گفت: ترافیک پدیده اجتماعی است و ضرورت دارد همه ارگان‌ها و کاربران ترافیک، با به‌روزرسانی علم و آگاهی خود، مشکلات موجود را شناسایی و مرتفع کنند.

کاهش ۲۶ درصدی تلفات حوادث رانندگی در جاده‌های استان گلستان

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ سردار علی‌اکبر جاویدان  در جمع فرماندهان و مسئولان انتظامی استان، اظهار داشت: امروزه حوادث رانندگی به معضلی در جوامع تبدیل شده که همه ساله هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم فراوانی را بر جامعه تحمیل می‌کند.

وی با بیان اینکه تغییر رفتار غلط رانندگی باید از برنامه‌های زیربنایی پلیس راهور قرار گیرد، افزود: فرهنگ رانندگی، یکی از مهارت‌های ضروری زندگی اجتماعی است که نه تنها رانندگان، بلکه عابران، سرنشین‌های وسایل نقلیه، متصدیان راهنمایی و رانندگی و حمل و نقل، هر یک در نقش و جایگاه خود وظایفی را برعهده دارند.

سردار جاویدان در ادامه با اشاره به اینکه با فرهنگ‌سازی و آموزش دقیق قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به نونهالان و نهادینه کردن فرهنگ احترام به قوانین رانندگی در جامعه می‌توان از وقوع حوادث ناگوار جلوگیری کرد، گفت: تمرکز اصلی برنامه‌های پلیس راهور، باید براساس اقدامات فرهنگی صورت گیرد.

فرمانده انتظامی استان گلستان ادامه داد: تجربه نشان داده که مدیریت های سنتی و روش های قدیمی، امروز کارآیی خود را از دست داده و مدیریت ترافیک شهری به خصوص در شهرهای بزرگ، بدون استفاده از تکنولوژی روز امکان‌پذیر نیست.

سردار جاویدان با اشاره به اینکه برای خروج از بن بست ترافیکی، نیازمند استفاده از تکنولوژی روز هستیم، اظهار داشت: بدون شک افزایش دوربین‌های کنترل ترافیک، تاثیرات بسزایی در رفتار رانندگان در شهر و مسیرهای حادثه‌خیز و کاهش تصادفات دارد.

وی رفتارهای قانونمند ترافیکی را مهمترین مؤلفه کاهش تصادفات دانست و تصریح کرد: نقش عامل انسانی نسبت به سایر فاکتورها در چرخه ترافیک، از همه اثرگذارتر و تخلفات رانندگی ناشی از آن است؛ چراکه اگر افراد آموزش کافی در زمینه فرهنگ ترافیکی داشته و از سلامت رفتاری برخوردار باشند، هرگز به خود اجازه نمی‌دهند وسیله نقلیه ای را که دارای نقص است، حرکت دهند و باعث آسیب رساندن به خود و دیگران شوند.

فرمانده انتظامی استان گلستان با اشاره به کاهش 26 درصدی کشته های حوادث رانندگی طی یک ماه گذشته، عنوان داشت: ضرورت دارد همه ارگان‌ها، سازمان‌ها و خصوصا کاربران ترافیک، با به روزرسانی علم و آگاهی خود، مشکلات موجود را شناسایی کنند تا شاهد کاهش حوادث رانندگی باشیم.

سردار جاویدان کاهش 15درصدی مجروحان حوادث رانندگی و 21 درصدی تصادفات فوتی در جاده های استان گلستان طی یک ماه گذشته، نسبت به مدت مشابه سال قبل را حاصل تلاش‌های کارکنان پلیس و توجه شهروندان به مقررات راهنمایی و رانندگی دانست.

انتهای پیام

ارسال نظر

آخرین اخبار