رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان:

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: در سال های اخیر بازارهای صادراتی استان از ۲۳ کشور به ۲۹ کشور افزایش یافته است.

بازارهای صادراتی گلستان به ۲۹ کشور افزایش یافت

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ حسینقلی قوانلو، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به رشد 7 درصدی صادرات استان در سال 96 نسبت به سال قبل آن اظهارکرد: سال گذشته 225 دلار صادرات از استان انجام شد که 191 میلیون دلار آن از گمرک اینچه برون و مابقی آن از سایر گمرکات کشور بوده است.

وی افزود: صادرات استان در سال 96 نسبت به سال 95 رشدی 7 درصدی داشت در حالیکه میانگین رشد صادراتی کشور 6.5 درصد بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ادامه داد: از مجموع کالاهای صادراتی استان 74 میلیون دلار آن کالاهای صنعتی بوده در حالیکه این میزان در سال پیش از آن، 55 میلیون دلار بود.

وی در خصوص بازارهای صادراتی استان، گفت: تا دو سه سال قبل ترکمنستان بزرگترین شریک تجاری استان محسوب می شد که به دلیل بروز مشکلاتی مانند کاهش ارزش پول ملی، واردات این کشور کاهش یافت. حدود 50 درصد صادرات استان ما در سال های اخیر به ترکمنستان انجام می شد که با بروز این مشکلات، صادرات استان تحت تأثیر قرار گرفت.

قوانلو بیان کرد: در سال های اخیر تلاش شده تا بازارهای هدف استان گسترش و تنوع پیدا کند. در حال حاضر بازارهای هدف صادراتی گلستان از 23 کشور به 29 کشور افزایش یافته است.

وی گفت: برای نخستین بار در سال گذشته به کشورهایی مانند رومانی، صربستان، بوسنی، لهستان، یونان و کنیا صادرات داشتیم.

قوانلو افزود: پیش بینی می کنیم تا پایان امسال صادرات استان به 300 میلیون دلار افزایش پیدا کند.

پایان پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار