مدیرکل بنیاد مسکن گلستان:

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: از زمان شروع تاکنون ۹۵ هزار جلد سند روستایی در استان صادر شده است.

۹۵ هزار جلد سند روستایی در استان صادر شد

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ محمدتقی زمانی نژاد، مدیرکل بنیاد مسکن گلستان، در جمع خبرنگاران گفت: بنیاد مسکن در روستاهای بزرگ و پرجمعیت که مشکل بنیادعلوی را ندارند، برای واحدهای مسکونی روستاییان با همکاری اداره ثبت، اقدام به صدور سند مالکیت می کند.

وی با بیان اینکه تاکنون 95 هزار جلد سند روستایی در استان صادر شده است، افزود: اغلب این روستاها نقشه برداری شده و سندمالکیت روستایی نیز صادر و تحویل مردم شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان خاطرنشان کرد: صدور سند مالکیت روستایی موجب تسهیل در معاملات اقتصادی روستاییان شده، در تثبیت روستاها نقش داشته و از بسیاری از درگیری ها و نزاع ها در روستاها نیز جلوگیری کرده است.

وی با بیان اینکه 600 روستا در استان بنیاد علوی هستند، گفت: با تفاهمنامه ای که در سطح کلان بین بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان بسته شد، قرار شده است تا در این روستاها نیز برای خانه ها سند صادر شود. در این طرح اولویت با روستاهای مرزی و دورافتاده است.

زمانی نژاد در خصوص واگذاری زمین در روستاها هم بیان کرد: متناسب با رشد جمعیت و شرایط روستاها، بنیاد مسکن موظف به تملک زمین است.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر 8 هزار قطعه زمین به روستاییان واگذار شده است، افزود: سالانه 300 تا 350 قطعه زمین در روستاها به افراد نیازمند فاقد زمین با قیمت مناسب داده می شود.

 

پایان پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار