رئیس پارک علم و فناوری گلستان :

رئیس پارک علم و فناوری استان گلستان با اشاره به لزوم استفاده از متخصصین و کارگزار بومی در تایید صلاحیت شرکتهای دانش بنیان گفت : آیین‌نامه‌های مرکز موسسات و شرکتهای دانش بنیان باید شفاف سازی شود .

از کارگزار بومی در ارزیابی صلاحیت شرکتهای دانش بنیان استفاده شود

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ موسی حسام در گفت و گو با خبرگزاری علم و فناوری اظهار کرد : حضور مهمانان کشوری باعث معرفی و تبیین ظرفیت های علمی و فناوری استان گلستان و رشد و ارتقا جایگاه علمی استان گلستان خواهد شد.

حسام با اشاره به سفر دکتر صاحبکار رئیس مرکز شرکتها و موسسات دانش بنیان کشور به گرگان گفت : این سفر به درخواست پارک علم و فناوری گلستان صورت گرفته و در خلال این سفر بازدیدهایی نیز از مراکز علمی و واحدهای فناور استان انجام شده است .

وی تصریح کرد : خواستار شفاف‌سازی معیارها و آیین‌نامه‌های مرکز موسسات و شرکتهای دانش بنیان و همچنین ارائه مشاوره های لازم به شرکت ها از سوی مرکز و رفع مشکلات فناوران و شرکت‌های دانش بنیان و نیز استفاده از کارگزار و متخصصین بومی در ارزیابی صلاحیت شرکتها هستیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان گلستان بیان داشت : در این سفر از تعدادی از شرکتهای دانش بنیان و فناور استان از نزدیک بازدید میدانی شد و در خصوص برخی از شرکت‌ها که در پروسه دانش بنیانی دچار مشکلاتی شده بودند قول بررسی مجدد پیگیری داده شد .

دکتر حسام به اهداف این جلسات و دستاوردهای سفر اشاره کرد و افزود : هدف از برگزاری این جلسات بررسی و حل مسائل و مشکلات شرکت های دانش بنیان استان و توسعه فناوری در استان گلستان و معرفی ظرفیتهای آنها به کشور است .

وی تاکید کرد : سعی مان بر اینست که از فرصت مغتنم حضور مهمانان کشوری ، از ظرفیت‌های مختلف کشور برای افزایش توان رقابت فناوران استان در حوزه های علمی و اقتصادی استفاده لازم را ببریم .

رئیس پارک علم و فناوری گلستان اضافه کرد : خوشبختانه در این نشست شرکت های فناور و نخبگان گلستانی نیز دغدغه های خود را به اطلاع مقام ارشد سازمان رساندند و دکتر صاحبکار نیز قول پیگیری دادند.

حسام بیان کرد : رئیس مرکز شرکتها و موسسات دانش بنیان نیز ضمن بیان تغییرات موجود در آیین نامه های مرکز و ایجاد همدلی در زمینه ایجاد شرکتهای دانش بنیان و توسعه فناوری در استان ، گفت که پارک علم و فناوری گلستان نیز از لحاظ مسائل زیرساختی باید تقویت شود.

وی ادامه داد : پارک علم و فناوری آمادگی دارد در راستای  تحقق شعار سال یعنی حمایت از کالای ایرانی از طرح های علمی و فناورانه حمایت نماید تا شاهد شکوفایی و اعتلای کشورمان باشیم .

انتهای پیام /

 

ارسال نظر

آخرین اخبار