دبیر اجرایی خانه کارگر استان گلستان:

دبیر اجرایی خانه کارگر استان گلستان یکی از مهمترین مطالبات کارگران و بازنشستگان را تامین امنیت شغلی، حفاظت و صیانت از سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد.

مهمترین مطالبه کارگران و بازنشستگان صیانت از سازمان تامین اجتماعی است
غلامرضا طالبا به گزارش گلستان ۲۴ ؛ ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت هفته کار و کارگر اظهار کرد: بودجه سال 1397 و مشکلات سازمان تامین اجتماعی باعث نگرانی جامعه کار و تلاش است و باید این سازمان بین نسلی حفظ شود.

وی در خصوص برنامه‌های هفته کار و کارگر در استان گلستان تصریح کرد: برنامه‌های متفاوتی در سطح استان و شهرستان گرگان برای هفته کار و کارگر پیش‌بینی شده است ما در روز نخست این هفته در پنجم اردیبهشت دیداری با آیت‌الله میبدی مدیر حوزه رضویه شهرستان گرگان و سیدعباس حسینی فرماندار گرگان داشتیم و روز پنج‌شنبه نیز جامعه کار و تلاش در تپه نورالشهدای گرگان با قرائت زیارت عاشورا به تجدید بیعت با آرمان‌های امام و شهیدان پرداختند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان گلستان با اشاره به برنامه‌های مختلف ورزشی و فرهنگی در هفته کار و کارگر گفت: مسابقات تنیس روی میز، والیبال و شطرنج در این هفته برای جامعه کار و تلاش تدارک دیده شده است.

طالبا با بیان اینکه دیدار با خانواده شهدا و ایثارگر را در برنامه داریم، افزود: در روز نهم اردیبهشت جشن متمرکز کارگری و تجلیل از کارگران نمونه را در سالن اداره کل تامین اجتماعی برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به اهمیت هفته کار و کارگر گفت: دومین گروهی که شهدای بیشتری تقدیم انقلاب اسلامی کردند شهدای کارگر بودند، 14 هزار شهید از قشر پرتلاش کارگران تقدیم انقلاب اسلامی شد.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان گلستان با بیان اینکه شهید شاخص جامه کارگری شهید برونسی است، ابراز کرد: در این راستا مراسم بزرگداشت شهید برونسی به صورت مشترک با همکاری کانون بازنشستگان، کانون شوراها و خانه کارگر با محوریت سپاه برگزار خواهد شد.

طالبا افزود: 11 اردیبهشت که به عنوان روز جهانی کار و کارگر نام گرفته است قشر زحمتکش کارگر خواسته‌های صنفی خودشان را اعلام می‌کنند ما کارگران نیز همصدا با کارگران کشور مطالبات خود را در راستای حفاظت و صیانت از سازمان تامین اجتماعی اعلام خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: اعتقدا داریم که سازمان تامین اجتماعی یک سازمان بین نسلی است و سرمایه آن متعلق به کارگران، بازنشستگان و بیمه‌شدگان است با توجه به اینکه بحث درمان در سازمان تامین اجتماعی به صورت قانون یک ساله در بودجه 1397 گذرانده شد متاسفانه ضربه بزرگی به بدنه سازمان تامین اجتماعی وارد می‌شود و درمان بازنشستگان مقداری به چالش کشیده خواهد شد.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان گلستان ادامه داد: ما در این راستا قطعنامه‌ای در 10 بند تنظیم خواهیم کرد که در روز جهانی کار و کارگر در اجتماع قشر کارگر در یکی از سالن‌هایی که مجوز آن را از شورای تامین استان گرفتیم اعلام خواهیم کرد.

طالبا با تاکید بر اینکه سازمان تامین اجتماعی باید حفظ شود، گفت: سازمان تامین اجتماعی در حال حاضر به 42 میلیون نفر خدمات می‌دهد وزارت بهداشت و درمان نیز برای 12 میلیون نفر دفترچه صادر کرده و به آنها خدمات می‌دهد حال سوال اینجاست که با اجرای طرح تحول سلامت برای 12 میلیون نفر تمام بودجه کشور بلعیده می‌شود اگر 42 میلیون نفر به این تعداد اضافه شود چگونه وزارت بهداشت و درمان خواهد توانست خدمات بدهد اصلا آیا این توان در آنها وجود دارد؟.

وی ادامه داد: ما قرار است در این راستا اعتراض خودمان را شدیدا به این اتفاق اعلام کنیم تا شاید مسوولان چاره‌ای به حال ایت اتفاق ناخوشایند بیاندیشد.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان گلستان بیان کرد: صندوق‌های بازنشستگی کشوری یک میلیون و 200 هزار بازنشسته دارند و تقریبا صندوق آنها ورشکسته و ترازشان منفی است ورودی و خروجی با یکدیگر همخوانی ندارد.

طالبا افزود: سازمان تامین اجتماعی با 3 میلیون و 200 هزار بازنشسته ماهانه 5 هزار میلیارد تومان باید پرداخت کند حالا شما تصور کنید یک روز حقوق اینها جابجا شود آن وقت چه فاجعه اجتماعی رخ خواهد داد، اگر این وضعیت ادامه پیدا کند آینده خوبی برای سازمان تامین اجتماعی ترسیم نمی‌کنیم.

وی گفت: تعهداتی که دولت‌ها خصوصا دولت آقای روحانی بر گردن سازمان تامین اجتماعی گذاشتند و بدهی زیادی که دولت به سازمان تامین اجتماعی دارد و از دولت‌های قبل تا کنون انباشته شده و ریالی از این بدهی پرداخت نشده است سازمان تامین اجتماعی را که یک سازمان بین نسلی و حق الناس است را دچار مشکل کرده و باید برای این وضعیت راهکار مناسبی اتخاذ شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار