بمناسبت هفته کارگر نمایندگان تشکل های کارگری شهرستان گرگان با حضور در صحن شورای شهر دغدغه ها و درخواست های خود را طرح و خواستار رسیدگی به آن شدند.

کارگران گرگانی دغدغه های خود را در شورا گفتند

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ نامگذاری برخی میادین و خیابان های گرگان به نام کارگر، اختصاص زمین برای ساخت خانه های فرهنگی کارگران و بازنشستگان، ساماندهی کارگران فصلی و توجه به ورزش کارگری از جمله درخواست های کارگران گرگانی بود که در پنجاه و نهمین نشست شورا مطرح شد.

همچنین برخی فعالان حوزه کارگری استان گلستان در خصوص آنچه فقدان توجه رسانه ملی به مشکلات کارگران و قرار ندادن تریبونی برای طرح دغدغه های خود گفتند، انتقاد کردند.

به گزارش ایرنا سعید مازندرانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان نیز در سخنانی گفت: برخی از شکایت های طرح شده در این اداره کل مربوط به کارگران طرف قرارداد با نهادها و ادارات دولتی استان و شهرستان است که باید نظارت در این بخش افزایش یابد و حقوق کارگران به درستی و کامل پرداخت شود.

وی اظهار کرد: با وجود افزایش حقوق کارگران در سال 97، باید بپذیریم که سبد خرید و توانمندی کارگران کاهش یافته است.

فائزه عبداللهی رییس شورای شهر گرگان نیز گفت: شهرداری به منظور احقاق حق و پرداخت کلیه دستمزدهای متعلقه به کارگران بابت اضافه کاری یا کار در ایام تعطیل، سطح قرارداد با شرکت های پیمانکار را افزایش داده است.

یکی از جانبازان دوران دفاع مقدس نیز درسخنانی خواستار توجه بیشتر مسئولین شهری به مشکلات فرا روی ایثارگران شد.

شهر گرگان مرکز استان گلستان افزون بر 350 هزار نفر جمعیت دارد.

11 اردیبهشت ماه به عنوان روز جهانی کارگر نامگذاری شده است.

 

انتهای پیام /

 

ارسال نظر

آخرین اخبار