عضو شورای شهر گرگان گفت: طرح سوال از شهردار گرگان با ۱۳ سوال در موضوع‌های مختلف مالی و مدیریتی طراحی و تقدیم هیئت رئیس شورای شهر گرگان شده است

طرح سوال از شهردار گرگان تقدیم هیئت رئیسه شورای شهر گرگان شد

به گزارش گلستان 24، سیدمحمد قدس مفیدی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران درباره حواشی رخ داده در جلسه علنی اخیر شورای شهر گرگان و طرح سوال از شهردار گرگان اظهار داشت: 13 سوال از شهردار پرسیده شده که در حوزه‌های مختلف است که مهم‌ترین آن‌ها شامل حوزه مدیریتی و جابجایی‌های مدیریتی، قرارداد زمین 5 آذر و جابه‌جایی مالی عجیب از بانک شهر به بانک ملی می‌شود.

وی افزود: قرارداد زمین 5 آذر گرگان در هیئت عالی سرمایه‌گذاری سهم شهرداری گرگان بسیار پایین دیده شده و از نظر من این قرارداد براساس مستندات و مدارک قانونی نیست.

عضو شورای شهر گرگان با اشاره به جابه‌جایی مالی از بانک شهر و بانک ملت به بانک ملی تصریح کرد: بانک شهر بانکی است که شهرداری سهامدار آن است و با حداقل شرایط کارشناسی می‌تواند از این بانک پول بگیرد و 12 میلیارد تومان بودجه برای فروش تملکات دیده شده که کمتر از یک میلیارد تومان آن محقق شده است.

وی افزود: اگر همین میزان از املاک به صورت وثیقه در بانک شهر گذاشته می‌شد خیلی راحت می‌توانستیم به صورت نقد پول بگیریم و این سوال را در دوره قبل از شهردار پرسیدیم اما پاسخی نگرفتیم و خواستیم این بار جدی‌تر بپرسیم و در خصوص جابجایی مدیران نیز در یک سال و نیم گذشته برخی مدیران تا 4 یا 5 بار هم عوض شدند.

وی تاکید کرد: اگر موضوع تذکر مطرح شود یک فرصت‌سوزی نام دارد و باید به دنبال این برویم که هیئت رئیسه به چه علتی دارند این کار را انجام می‌دهند و چه هراسی دارند.

قدس مفیدی گفت: تذکر حتی به صورت شفاهی هم امکان‌پذیر است و ما در گذشته درباره هر 3 مورد جابجایی و قرارداد 5 آذر به رئیس شورا و شهردار شفاهی تذکر دادیم و هم‌اکنون باید وارد مرحله پاسخگویی شهردار بشویم و  اگر این اتفاق نیفتد تخلف صورت گرفته است.

وی افزود: در صورتی که طرح سوال از شهردار به صورت تذکر انجام شود به مثابه فرصت‌سوزی است و شاید مجبورشویم ارگان‌های نظارتی را فعال کنیم.

عضو شورای شهر گرگان گفت: هم اکنون هم در شورای شهر اتفاقات عجیب و غریب زیادی رخ داده و ارگان های نظارتی دیگری هم هستند، حتی شاید مجبور به فعال کردن ارگان‌های فرا استانی بشویم.

وی افزود: شائبه‌ای ایجاد شده مبنی بر اینکه یک عزم ورای شورا وجود دارد که حقوق شورا را به حداقل می رساند و به نظرم آن اراده به یک شورای نرم نخورده و ما داریم ایستادگی می‌کنیم.

قدس مفیدی تصریح کرد: ایستادگی می‌کنیم تا ببینیم به کجا می‌رسیم و این اراده تاکنون مانع اتفاق طرح سوال از مدیریت شهری ما شده و اگر باز هم این اتفاق بیفتد مجبوریم برخی مراجع نظارتی کشوری را فعال کنیم./تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار