استاندار گلستان خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی گفت: باید حداقل یک‌صد پروژه اولویت‌دار را در استان پیگیری کنیم تا بتوانیم بخشی از آنها را تا پایان امسال به سرانجام برسانیم.

۱۰۰ پروژه اولویت‌دار در استان گلستان پیگیری می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ سیدمناف هاشمی ظهر امروز جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان گلستان با تأکید براینکه همه باید برای تحقق شعار امسال تلاش کنند، اظهارداشت: حمایت از کالای ایرانی با دیکته و شعار دادن محقق نمی‌شود. هر دستگاه اجرایی و حتی هر شهروندی باید برای محقق شدن شعار سال برنامه داشته باشد.

وی افزود: مدیران دستگاه‌ها، فرمانداران و حوزه‌های ستادی باید به شعار سال توجه کنند نه اینکه بخواهند صرفا شعار را تکرار کنند.

استاندار گلستان اظهار داشت: همه دستگاه‌های اجرایی راهکاری متناسب با وظیفه، اختیارات، امکانات و ابزار خود را برای تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی، وارد میدان کنند.

وی گفت: در هر دستگاه اجرایی باید چندکار مهم و اولویت‌دار را برای حمایت از محصولات و تولیدات داخلی در دستور کار قرار دهند.

هاشمی با اشاره به شناسایی 62 پروژه اولویت‌دار در استان افزود: باید تلاش کنیم 38 پروژه دیگر به لیست پروژه‌های اساسی و اولویت‌دار استان اضافه شود. احیاء بافت‌های فرسوده، به‌روز کردن ناوگان حمل و نقل سنگین، احداث نیروگاه‌های برق، بازیافت و ساماندهی حوزه پسماند و غیره از جمله موضوعاتی است که می‌توان به لیست پروژه‌ها اضافه کرد.

وی خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی اظهارداشت: باید حداقل یک‌‍‌‌صد پروژه را در استان پیگیری کنیم تا بتوانیم بخشی از آنها را تا پایان سال به سرانجام برسانیم. برای همین باید کمربندها را ببندید و به تلاش‌هایتان سرعت ببخشید.

استاندار گلستان ادامه داد: مدیران استان نباید فقط نگاهشان به پول سازمان برنامه و بودجه در استان باشد و باید سهم استان را از منابع ملی بیشتر کنند.

وی با بیان اینکه تعصبی بر روی استفاده از محصولات تولید داخل استان نداریم، گفت: تعصب ما بر روی محصول ایرانی است نه اینکه بخواهیم فقط بر روی استفاده از محصول داخلی تأکید کنیم. اشکالی ندارد که یک محصول باکیفیت‌تر در استان دیگری تولید شود و ما هم در گلستان از آن استفاده کنیم. نباید فضای رقابتی را از بخش خصوصی بگیریم.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار