معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان:

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان از شوراهای اسلامی استان خواست تا در راستای استیفای حقوق شهروندی بیش از پیش تلاش کنند.

شوراهای اسلامی در استیفای حقوق شهروندی تلاش کنند
به گزارش گلستان ۲۴ ؛ میرمحمد غراوی صبح امروز در جمع اعضای شوراهای اسلامی استان گلستان اظهار کرد: استیفای حقوق شهروندی که موضوع اصل 134 قانون اساسی است جزو وظایف شوراهای اسلامی قرار دارد.

وی با اشاره به گرامیداشت سالروز فرمان تاریخی امام راحل در شکل‌گیری شوراهای اسلامی تصریح کرد: این ایام فرصتی برای تجلیل از خدمات ارزنده شوراهای اسلامی شهر و روستا است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان افزود: از بدو شکل گیری شوراهای اسلامی و فعالیت رسمی آنها تاکنون بسیاری از شوراها نتوانستند تجربیات لازم را براساس قوانین موجود در امور شوراها به دست آورند و با تشریک مساعی امور را بیش از گذشته به دست بگیرند و هدایت کنند.

غراوی بیان کرد: در نخستین دوره بسیاری از شوراها به وظایف خود آشنا نبودند برون‌سپاری هنوز صورت نگرفته بود و با نقصان‌هایی همراه بود با شکل‌گیری شورا، دولت کوشید تا حیطه وظایف شورا را افزایش دهد عمده وظایف و مسوولیت‌ها احصاء شد و در کمیسیون‌های تخصصی دولت مطرح و به شوراها سپرده شد که اقدامات بهتری در جریان است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 572 وظیفه دیگر احصاء شده بود که از کل دستگاه‌های اجرایی کشور در دولت تصویب شد، گفت: این وظایف برای در اختیار قرار گرفتن شوراها و دهیاری‌ها به تصویب رسید این وظایف با منابع آن در اختیارشان قرار گرفت تا در اداره امور محوله به کار گرفته شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان بیان کرد: بسیاری از قوانین و مقررات شوراها بازنگری و اصلاحاتی شد که نقش شوراها را در تصمیم‌گیری‌های مختلف نشان می‌دهد.

غراوی گفت: برای شوراها فرصتی فراهم شد تا کار تفحص شهرداری‌ها را انجام دهند در شهرهای بالای 100 هزار نفر جمعیت مصوبه‌ای اصلاح شد که یک نفر عضو شورای شهرستان به دو نفر افزایش پیدا کنند.

وی رفع ممنوعیت عضویت شوراها در شهرداری و تدوین آئین‌نامه اجرایی را از اقدامات مهم عنوان کرد و گفت: استیفای حقوق شهروندی که موضوع اصل 134 قانون اساسی است جزو وظایف شوراهای اسلامی قرار دارد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار