رئیس سازمان جهادکشاورزی ‌گلستان از آغاز عملیات کشت پنبه در استان ‌خبر داد و گفت: تاکنون برای کشت پنبه در بیش از ۴ هزار و ۷۷۹ هکتار از اراضی کشاورزی ‌گلستان قرارداد بسته شده است.

آغاز کشت پنبه در ۴۷۰۰ هکتار اراضی استان گلستان
به گزارش گلستان ۲۴ ؛مختار مهاجر ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز عملیات اجرایی طرح پنبه استان اظهار داشت: از  15 اردیبهشت ماه سال جاری زمان آغاز کاشت پنبه در استان، در بیش از 4 هزار و 779 هکتار از اراضی کشاورزی استان گلستان با بیش از یک‌هزار و 361 پیمانکار قرارداد بسته شده است.

وی افزود: تاکنون 175 تن بذور تائید شده و خود مصرفی و 797 تن کود اوره، فسفات و پتاسه در بین کشاورزان استان توزیع شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان سطح کشت شده تاکنون را 808 هکتار و سطح سبز را 31 هکتار اعلام کرد و گفت: کشت پنبه از نظر اشتغالزایی تأثیر بسیار زیادی بر کسب درآمد روستائیان و اقتصاد خانوارها دارد.

مهاجر اظهار کرد: با توجه به اهمیت کشت پنبه در تناوب کشت، از بین رفتن آفات و علف‌های هرز استفاده از رقم‌های کم‌آب و پرعملکرد در دستور کشت مزارع پنبه استان گلستان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه عملیات کشت پنبه در استان گلستان همچنان ادامه دارد، افزود: برداشت به موقع محصول و رعایت اصولی فنی برداشت و حمل صحیح خلال‌های پنبه و استفاده نکردن از نخ های پلاستیکی در دور خلال‌ها، توصیه‌های کارشناسان به کشاورزان پنبه کار گلستانی است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان گفت: کشت پنبه از اواخر فروردین در استان گلستان آغاز و تا پایان خرداد ادامه دارد و کار برداشت هم از اوایل شهریور آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار