مدیرکل استاندارد استان گلستان گفت: طرح جامع اجرای هماهنگ استاندارد (طاها) تاکنون در بین بیش از ۱۷۱ واحد تولیدی ئ صنعتی و بهداشتی استان اجرا شده است.

طرح طاها بین واحدهای تولیدی استان گلستان اجرا شد

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ محمود فرمانی پیش از ظهر امروز با اشاره به اجرای طرح طاها در استان اظهار داشت: با توجه به وظایف قانونی سازمان ملی استاندارد مبنی بر تدوین استاندارد و نظارت بر اجرای آن درباره فرآورده های مشمول اجرای اجباری طرحی از سال 84 با عنوان طرح جامع اجرای هماهنگ استاندارد (طاها) در کشور به اجرا درآمد.

وی گفت:در این طرح علاوه بر کنترل کالاها در محل تولید، کالاها و فرآورده های مشمول استاندارد اجباری را در محل عرضه، توزیع وتمرکز مورد بازرسی قرار داده و علاوه بر نظارت بر دارا بودن نشان ملی استاندارد به منظور حصول اطمینان از دارا بودن حداقل های کیفیت، ایمنی وسلامتی، از کالاهای مشمول این طرح نمونه برداری نموده و در آزمایشگاههای مربوطه مورد آزمون قرار می گیرد.

مدیرکل استاندارد گلستان افزود: طرح اجرای هماهنگ استاندارد (طرح طاها) از 3 شاخه آموزش و ترویج، بررسی کیفیت محصولاتی که در بازار عرضه شده و دارای پروانه استاندارد هستند و همچنین بررسی وجود علامت استاندارد بر روی کالاهای مشمول استاندارد اجباری تشکیل شده است.

فرمانی گفت: بر مبنای نتایج آزمون حاصله از طرح اجرای هماهنگ استاندارد در سطح کشور، ادارات کل استاندارد سوابق را در پرونده شرکت ثبت کرده و اقدام قانونی متناسب اعم از تذکر، اخطار، تعلیق پروانه کاربرد، ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد و یا جمع آوری و معدوم سازی محصول انجام می‌شود.

مدیرکل استاندارد گلستان به نتایج اجرای این طرح در سال 96 پرداخت و اظهار کرد: با توجه به اعتبارات طرح در سال گذشته 171 نمونه، صنایع مختلف نظیر صنایع غذایی، شیمیایی وپلیمر، بسته بندی و سلولزی، برق و الکترونیک، ساختمانی ومعدنی،مهندسی پزشکی و غیره از سطح بازار نمونه‌برداری و جهت آزمون به آزمایشگاه‌های همکار تائید صلاحیت شده ارسال شد.

وی گفت: از مجموع 171 نمونه آزمون شده، تعداد 138 مورد نتیجه آزمون معادل81 درصد با استانداردهای ملی مربوطه مطابق و تعداد 33 مورد نتیجه آزمون معادل 19 درصد مغایر با استاندارد بوده‌اند که برای جمع‌آوری، اصلاح یا معدوم‌سازی آنها اقدام شد.

مدیرکل استاندارد گلستان گفت:شهروندان نیز می‌توانند شکایات احتمالی خود را از محصولات غیراستاندارد مشاهده شده در سطح بازار با تلفن گویای 1517 مطرح یا در سامانه رسیدگی به شکایات و اعتراضات مردمی سازمان ملی استاندارد ایران ثبت کنند، در اسرع وقت از سوی مسئولان مربوطه به آنها رسیدگی شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار