معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران از راه اندازی نمایندگی استاندارد در مرز اینچه برون واقع در شرق استان گلستان خبر داد و گفت: برنامه سازمان استقرار و ایجاد نمایندگی و فراهم سازی بسترهای نظارتی لازم بر همه کالاهای صادراتی است.

نمایندگی استاندارد در مرز اینچه‌ برون راه‌ اندازی می‌ شود

به گزارش گلستان 24 ؛  جهانبخش سنجابی شیرازی عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در گرگان اظهار کرد که در حاشیه همایش منطقه ای استاندارد در گلستان بازدیدی از مرز اینچه برون خواهیم داشت و با توجه به افتتاح گمرک ریلی و نیز خط آهن بین المللی ایران - ترکمنستان - قزاقستان با حضور روسای جمهوری سه کشور و اهمیت این مرز، همه دستگاه‌ها و سازمان ملی استاندارد دستیابی به چشم ‌اندازهای راه‌اندازی گمرک اینچه برون را در دستور کار دارند.

وی اضافه کرد: در آینده‌ نزدیک با مشارکت بخش خصوصی را‌ه‌ اندازی آزمایشگاه تعیین ماهیت و کنترل استاندارد نیز در مرز اینچه برون راه اندازی می شود.

سنجابی شیرازی ادامه داد: پس از ایجاد اداره و نمایندگی استاندارد در مرز اینچه‌ برون؛ استقرار شرکت‌ های بازرسی برای حوزه‌ نمونه‌ برداری، آزمایشگاه همکار و مراکز صدور گواهی به منظور مراحل استاندارد سازی تجاری کالاهای صادراتی و وارداتی در این مرز انجام خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌ های سازمان با توجه به ابلاغ برنامه های اقتصاد مقاومتی نیز گفت: اینک 10 درصد کالاهای وارداتی به کشور مشمول استاندارد اجباری هستند ودر برنامه 10 ساله در نظر داریم کل کالاها مشمول استاندارد شوند.

معاون‌‌ سازمان ملی استاندارد ایران افزود: مقدمات این کار فراهم شده و الزام به داشتن پیوست استاندارد برای همه کالاهای تولیدی و وارداتی سال گذشته در هیات وزیران تصویب و ابلاغ شد و طرح آزمایشی (پایلوت) استقرار نظام خوداظهاری و خودکنترلی در استانداردسازی تولید و تجارت کالا نیز از خرداد ماه امسال آغاز شده است.

وی در خصوص همایش ملی منطقه‌ ای ارزیابی کیفیت کالا و خدمات که با حضور 7 استان کشور در گرگان برگزار شد، یادآور شد: هدف از این نشست بحث و بررسی مجموعه مداخلات سازمان در 2 مقوله صادرات و واردات و کنترل خدماتی همانند شهربازی‌ ها، زمین‌ های بازی و مهدهای کودک‌ است.

 

انتهای پیام /

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار