مدیرعامل جدید شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران گفت: در سال جاری کشاورزانی که گندم خود را تحویل داده و مشکل پهنه‌بندی نداشته باشند، ۵۰ درصد قیمت محصول خود را نقد و بقیه را در مدت ۲ ماه آتی دریافت خواهند کرد.

۵۰ درصد پول گندم‌کاران کشور امسال نقد پرداخت می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ یزدان سیف در جلسه کارگروه خرید تضمینی محصولات زراعی استان که با حضور استاندار گلستان و مسئولان استانی برگزار شد، اظهار داشت: امروز کشور در شرایط خوبی قرار دارد و در سال گذشته 17 هزار میلیارد تومان از منابع کشور صرف اقتصاد کشاورزان در زمینه گندم تا قبل از آرد شد.

وی افزود : روزگاری گلستان تنها ظرفیت ذخیره‌سازی 300 تا 400 هزار تن گندم را داشت که امروز این میزان به یک میلیون و 800 هزار تن افزایش یافته است.

وی یادآور شد: از 17 هزار میلیارد تومان منابع خرید گندم تنها 11 هزار و 870 به کشاورزان می‌رسد که باید تلاش کنیم مدیریت تقاضا جای مدیریت عرضه را بگیرد.

مدیرعامل جدید شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، خاطر نشان کرد: باید با کاهش حمل‌های مضاعف، کاهش تخلیه بارگیری، ایجاد سیلوهای دائم، پرهیز از استفاده از مراکز تخلیه موقت سهم کشاورز را افزایش دهیم.

سیف ادامه داد: بانک کشاورزی متعهد شده ریالی از پول گندم کشاورزان را بابت مطالبات و بدهی‌های آنها کسر نکند و نباید خلاف این موضوع عمل شود.

کشاورزان گلستانی در سطح 400 هزار هکتار از اراضی استان را به کشت گندم اختصاص داده اند و در سال گذشته با تولید یک میلیون و 400 هزار تن ، سومین تولیدکننده گندم و تولید کننده 10 درصد گندم کشور هستند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار