قرارهای معنوی که دوشنبه‌ هر هفته تازه می‌شود

«دوشنبه‌های هر هفته» هیئت رزمندگان اسلام شهرستان گرگان مزین به نام یک شهید است، یک حرکت آتش به اختیار در دل دارالمومنین گرگان برای دغدغه‌های فرهنگی، مذهبی و انسانی به جریان افتاده و فقط افراد خاص در هیئت انتظار گلچین می‌شوند.

دغدغه‌های فرهنگی و مذهبی در هیئت انتظار گرگان/ پایداری رزمنده‌های راستین برای ترویج عفاف و غیرت

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ قرارهای معنوی که دوشنبه‌ هر هفته همزمان با نماز مغرب و عشاء تازه می‌شود و هر هفته به نیت یک شهید برنامه‌های متنوع قرآنی، مداحی و سخنرانی در هیئت رزمندگان اسلام شهرستان گرگان انجام می‌گیرد برای این است که گاهی یک تلنگر ما را وادار به تفکر کند که برای خوب بودن و خوب ماندن چه باید کرد حال در جایگاه یک فرد عادی باشیم و یا یک مقام مسوول؛ مهم تکلیف‌مداری در میدان اقدام و عمل است.

*باید در هر گوشه شهرمان پرچم احیای معروفات و نهی از منکرات به اهتزاز درآید

دوشنبه‌های معنوی در هیئت رزمندگان شهرستان گرگان یک دورهمی فرهنگی است، در این محفل کسی با کارت دعوت نمی‌آید، مهمانان این مراسم کسانی هستند که برای این نظام و این انقلاب دغدغه دارند، پایداری رزمنده‌های راستین برای ترویج عفاف و غیرت ستودنی است.

چه خوب بود دستگاه‌های فرهنگی و غیرفرهنگی، سمن‌های مردم‌نهاد هم دغدغه بیشتری برای ترویج ارزش‌های دینی داشتند و در هر گوشه شهرمان پرچم احیای معروفات و نهی از منکرات به اهتزاز درآمده بود و هیچکدام نمی‌گفتند این مسائل ارتباطی به ما ندارد.

ای کاش روحیه دهه 60 در جامعه اسلامی ما بار دیگر دمیده شود، ای کاش روحیه جهادی و انقلابی در رگهایمان جان دوباره‌ای بگیرد، ای کاش هر کداممان چه در جایگاه مسوول و غیرمسوول کمی بیشتر احساس تکلیف داشتیم.

*صدای ترکش‌های «آسیب‌های فرهنگی» دلخراش است برای کسانی که در خواب نباشند

شهدایی که دلیرانه برای ماندن خوبی‌ها و ارزش‌ها از تمام زندگی و هستی خودشان گذشتند و در امتحان غیرت و مردانگی رتبه اول گرفتند از تک تک مردم این شهر انتظار دارند که رهرو خون پاکشان باشند، بی‌تفاوتی هر انسان در برابر خون‌های پاک بر زمین ریخته؛ به هیچ وجه پذیرفتنی نیست، صدای ترکش‌های «آسیب‌های فرهنگی» دلخراش و گوشخراش است البته برای کسانی که در خواب غفلت نباشند.

قرعه دوشنبه انتظار این هفته هیئت رزمندگان اسلام شهرستان گرگان به نام سردار شهید «حسن امام‌دوست» افتاده است، سرداری که حدود 35 سال از عروج ملکوتی‌اش می‌گذرد همان که در هنگام به دنیا آمدن تنها فرزندش «زینب» از خانه و خانواده دور بود تا امروز من و تو در امنیت، آرامش و آسایش باشد.

*جامعه باید خالص شود تا از مشکلات خلاصی یابد

جامعه باید خالص شود تا از مشکلات خلاصی یابد، هنوز هم دیر نیست اگر مطالبه‌گری را از خودمان آغاز کنیم.

بیایید همه باهم مشق غیرت را در کوچه پس کوچه‌های زخمی شهرمان احیا کنیم و فراموش نکنیم که اگر بخواهیم می‌توانیم زمستان را تبدیل به بهار کنیم، این جبهه نیاز به رزمنده‌های راستین دارد، اگر یقین داشته باشیم می‌توانیم حماسه‌ساز شویم و هر چه بدی و پلیدی است از شهر انتظار دور کنیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار