دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت:

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) گفت: امروز درد و مشکل جامعه اسلامی با وحدت برطرف خواهد شد و همه طبقات جامعه ازجمله روحانیون، علما، اساتید دانشگاه‌ها مسئولیت داریم تا مردم را آگاه کنیم.

مشکلات جامعه اسلامی با وحدت برطرف می شود
 

به گزارش گلستان24، حجت‌الاسلام محمدحسن اختری صبح چهارشنبه در همایش ماندگاری انقلاب اسلامی که در گرگان برگزار شد، اظهار کرد: تشکیل اجتماعات تقریبی و وحدت‌بخش در استان‌هایی که شیعه و سنی در کنار هم زندگی می‌کنند حرکت ارزشمندی است.

وی تصریح کرد: با برگزاری این اجتماعات، یکپارچگی، وحدت و انسجام که یک اصل اساسی قرانی است عملاً تحقق پیداکرده و در انسجام استان‌ها جوابگو خواهد بود.

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) گفت: خداوند فرمان به وحدت اسلامی داده استو این وحدت هم جز با عبادت، شناخت، معرفت خداوند متعال و عبودیت خدا تحقق پیدا نخواهد کرد.

حجت‌الاسلام اختری با تاکید بر اهمیت اجتماعات مسلمانان در نگاه اسلام، اظهار کرد: عبودیت خدا با عبادت‌های فردی شکل نمی‌گیرد مگر اینکه امت واحدی تشکیل شود و این امت واحد در کنار یکدیگر نماز برپا کنند.

وی بابیان اینکه پارسایی و تقوا جز با جامعه و امت واحده تحقق پیدا نمی‌کند، گفت: در جامعه مسلمان ایران مسئله همزیستی امر جدیدی نیست و شیعه و سنی قبل از انقلاب هم باهم همزیستی داشته‌اند.

حجت‌الاسلام اختری بابیان اینکه اختلاف میان امت اسلامی توسط دشمنان ایجاد می‌شود، اظهار کرد: دشمنان سلاح را در میان مردم توزیع می‌کردند اما مردم به خود آمدند و همزیستی سریعاً حاکم شد.

وی گفت: سه عامل اصلی در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشته که نقش رهبری حکیمانه، خردمندانه و بی‌نظیر امام راحل بزرگ‌ترین آن بوده است.

حجت‌الاسلام اختری اظهار کرد: امام خمینی (ره) چنان شخصیت باعظمتی بودند که تمام سیاست‌مداران آمریکا و همه گروه‌ها و جبهه‌های باطل دیگر در کنار یکدیگر نشسته و برنامه‌ریزی می‌کردند اما امام راحل بدون داشتن دستگاه اطلاعاتی و کارشناس و مشاور یک تصمیمی می‌گیرد و تمام نقشه‌های دشمنان را به هم می‌ریزد.

گفتگو با آیت الله محمد حسن اختری رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی یاوه‌های ترامپ را با چند جمله به هم‌ریخت و این نگاه و تدبیر، توانمندی و سیاست الهی است.

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) گفت: هدایت‌های الهی رهبر معظم انقلاب به‌عنوان خلف صالح امام خمینی (ره) نشان می‌دهد این دو بزرگوار هر دو از یک منبع و سرچشمه قدرت می‌گیرند، نگاه می‌کنند و تشخیص می‌دهند.

حجت‌الاسلام اختری وحدت جامعه اسلامی را دومین عامل پیروزی انقلاب اسلامی خواند و افزود: امروز درد و مشکل جامعه اسلامی با وحدت برطرف خواهد شد و همه طبقات جامعه ازجمله روحانیون، علما، اساتید دانشگاه‌ها مسئولیت داریم تا مردم را آگاه کنیم.

منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار