آیت الله مصباح یزدی:

آیت الله مصباح یزدی تیم مذاکره کننده هسته ای را فرزندان انقلاب دانست و گفت: ممکن است مسؤولان هسته ای دچار اشتباه شوند اما خائن نیستند.

تیم مذاکره کننده ممکن است اشتباه کنند اما خائن نیستند/ دشمن به دنبال اختلاف و دودستگی در جامعه است

به گزارش گلستان24، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عصر دیروز در دیدارجمعی از اعضای سپاه الغدیر یزد با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: انسان هایی که در سراسر عالم پراکنده هستند در مواردی همانند آداب و رسوم، زبان، پوست و باورها و ارزش ها اختلاف دارند.


وی افزود: به صورت کلی انسان ها به دو دسته خداپرست و ملحد تقسیم می شود، طرفداران حضرت موسی، حضرت عیسی و زرتشت اهل کتاب نامیده می شوند که در کنار مسلمانان اعتقاد به خداوند دارند؛ کسانی که معتقد به خدا هستند در مسأله فلسفه شرور و مصائب با یکدیگر اختلاف دارند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به نظرات معتقدان به خداوند در زمینه فلسفه شرور اظهار داشت: عده ای وجود شرور را نشانه حکیم نبودن خداوند می دانند؛ عده ای دیگر معتقدند که مسؤولیت کارهای پس از خلقت انسان بر عهده خود او است و مربوط به خداوند نمی شود، اما اسلام شرور را از زیبایی های خلقت و وسیله ای برای آزمایش انسان ها می داند؛ انسان قدرت انتخاب دارد و خودش می تواند راه بهشت یا جهنم را در پیش گیرد.


نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که دنیا عالم امتحان است، ابراز داشت: ویژگی انسان این است که باید شرایط گوناگونی رخ دهد تا بتواند راه خود را انتخاب کند، خداوند این عالم را برای امتحان انسان ها آفریده است.


وی با بیان این که زندگی و عمر اصلی انسان در آخرت است، عنوان کرد: دنیا برای انسان همانند دوران جنینی است که باید در آن دوره خودش را بسازد و رشد دهد، شرور مصیبت ها اسباب آزمایش خداوند هستند؛ خداوند در قرآن می فرماید که انسان ها با خوشی ها و ناخوشی ها آزموده می شوند.


رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: عالم همانند تابلوی نقاشی است که طرفی را ازلیت و طرف دیگر را ابدیت تشکیل می دهد، در این تابلو باید از رنگ سیاه نیز استفاده شود تا نقش های زیبا به وجو بیاید؛ باید سیاهی باشد تا رنگ های دیگر جلوه پیدا کند.


وی اضافه کرد: سختی ها و مصائب نیز زندگی را زیبا می کند، اگر ارتباطات بین دنیا فهمیده شود زندگی زیبا خواهد شد اما اگر بر سیاهی تمرکز کنیم زندگی سخت می شود، زشتی شرور یک روی سکه است اما در مجموع زیبا خواهد بود.


آیت الله مصباح یزدی با بیان این که انسان خلیفه خداوند است، گفت: انسان ها باید تلاش کنند تا راه صحیحی که خداوند به آنان نشان داده است را پیگیری کنند؛ انسان ها افزون بر مسؤولیت فردی نسبت به دیگران و افرادی که موجبات فساد را فراهم می کنند مسؤول هستند.


وی افزود: امام خمینی(ره) با آموزش تکلیف اجتماعی انسان ها به جامعه نصف اسلام را اجرا کرد، در زمان قبل از انقلاب خوبان سعی می کردند که فقط در زندگی فردی خود خوب باشند و به جامعه کاری نداشته باشند، این افراد تصور می کردند که می توان در برابر مسائل اجتماعی و سیاسی بی تفاوت بود.


نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که قبل از انقلاب اسلامی هیچکس متوجه مسؤولیت های اجتماعی و سیاسی خود نبود، گفت: امام خمینی(ره) جامعه را متوجه تکالیف اجتماعی خود کرد، امروزه کمترین کار و وظیفه جامعه حفظ دستاورد های انقلاب است.


وی حفظ انقلاب را شکر نعمت دانست و ادامه داد: گاهی شرایطی پیش می آید که برخی از دستاوردهای انقلاب در خطر قرار می گیرد که در این صورت همگان باید از آن دستاورد حفاظت کنند، باید بدانیم که در این عالم هیچ کاری تماما آسان نیست بلکه کارهای خیر نیز با سختی و مشکلاتی همراه خواهد بود.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به نقش رهبر در جامعه اسلامی ابراز داشت: تعیین وظیفه امروز مردم و جامعه بر عهده فرمانده و ولی فقیه است، افزون بر جایگاه دینی ولایت فقیه، تجربه نشان داده که اگر رهبر جامع الشرایط نباشد نیروی جامعه به هدر می رود.


وی با تأکید بر رعایت شعار سال از سوی مسؤولان و مردم عنوان کرد: همه باید سعی کنند با رعایت همدلی و همزبانی از به وجود آمدن اختلاف در کشور جلوگیری کنند، دشمن در صدد است که دو دستگی را در کشور حاکم کند؛ آرزوی دشمن اختلاف افکنی است.


رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تیم مذاکره کننده هسته ای را فرزندان انقلاب دانست و خاطر نشان کرد: ما به تیم مذاکره کننده اطمینان داریم، ممکن است مسؤولان هسته ای دچار اشتباه شوند اما خائن نیستند، باید با عمل کردن به دستورات رهبر معظم انقلاب وحدت را حفظ کنیم.

 

آیت الله مصباح یزدی گفت: رهبر معظم انقلاب راه را برای مذاکره کنندگان باز گذاشتند اما فرمودند که مراقب باشید تا کلاه سرتان نرود، این برخورد تدبیر حکیمانه ولی فقیه در مواجهه با مسأله است که از سیره اهل بیت(ع) فرا گرفتند.


وی با انتقاد از روند امروز برخی بانک ها افزود: فهمیدن دستورات اسلام و عمل کردن به آن وظیفه انسان است، با تغییر نام حرام الهی حلال نمی شود؛ نرخ گذاری تا 30 درصد به نام کارمزد همان ربا و حرام است و اثرش در اقتصاد کشور ظاهر می شود.


رییس مؤسسه آموزشی و پؤوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به ضرورت ملاک قرار دادن رضایت خداوند در انتخابات اظهار داشت: اگر قرار است جامعه به دست کسی سپرده شود باید سوابق، طرز فکر و اهداف او شناخته شود، باید کسی انتخاب شود که خدمت بیشتری به اسلام می کند.


وی ادامه داد: انسان نباید به دلیل جمعیت کم اهل حق کنار بکشد، اگر جمعیت کوچکی برای رضای الهی فعالیت کنند خداوند کاستی های آنان را جبران می کند؛ شرط پیروزی صاف بودن با خداوند متعال است.


نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که زرق و برق سلاح و تکنولوژی دشمن نباید جامعه رافریب دهد، ابراز داشت: انسان نباید به سبب ترس از سلاح های دشمن خود را از مسیر حق خارج کند، خدای خرمشهر خدای امروز نیز هست اما مردم نیز باید همانند گذشته رزمنده باشند.


وی با بیان این که نباید احساس ضعف کنیم، عنوان کرد: فردی به من گفت برای این که دارای تکنولوژی شویم باید با آمریکا بسازیم، بنده گفتم با چه قیمتی باید تکنولوژی را کسب کرد آیا آمریکا به جز دست برداشتن مردم از انقلاب راضی می شود.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که آمریکا محتاج به مذاکرات است، خاطرنشان کرد: امروزه خداوند به ملت ایران عزت داده و آمریکا را محتاج این ملت با عظمت کرده است، سخن حضرت امام مبنی بر این که قطع رابطه با آمریکا به ایران ضرر نمی زند نیز محقق شد؛ ملت ایران آمریکا را به ذلت کشاند.

ارسال نظر

آخرین اخبار