مشاور بانوان کارآفرین معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در راستای مشارکت ۳۰ درصدی اشتغال بانوان، شورای توسعه و تعاون زنان کارآفرین صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در استان‌ها شکل گرفت.

تشکیل شورای توسعه و تعاون زنان کارآفرین صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ پریچهر سلطانی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار داشت: امید داریم رسانه‌ها با جدیت اخبار صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی و تلاش‌های مدیران زحمت‌کش این نهاد را منعکس کنند.

‌وی تصریح کرد: استان گلستان از بانوان کارآفرین خوبی بهره‌مند است اما باید اعتماد به جوانان اتفاق بیفتد.

مشاور بانوان کارآفرین معاون وزیر صنعت ادامه داد: در سازمان مدت کوتاهی است که حوزه مشاوره بانوان راه‌اندازی شده و تاکنون حدود 700  بانوی کارآفرین در 8 حوزه شناسایی شدند که بیشتر فعالیت آن‌ها در بخش‌های غذایی و آشامیدنی،‌ سلولوزی و آشامیدنی بوده است.

مشاور بانوان کارآفرین معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: ‌از همه بانوان فعال و ‌پویا و مردان توانایی که از زنان کارآفرین حمایت می‌کنند با توجه به سیاست‌های حمایتی دولت، در شهرک‌های صنعتی استفاده می‌کنیم.

وی افزود :‌ 2 سال است که بحث اقتصاد مقاومتی و اشتغال و تولید شعار سال بوده و امسال حمایت از کالای ایرانی مطرح شده و بانوان هستند که می‌توانند در این حوزه نقش اساسی ایفا کنند.

مشاور بانوان کارآفرین معاون وزیر صنعت ادا‌مه داد: 16 بانوی کارآفرین در شهرک‌های صنعتی استان گلستان مشغول فعالیت هستند و فرم‌های جدید در حال توزیع است و امید داریم که در سال‌های آینده این آمار افزایش یابد.

سلطانی تاکید کرد: بانوان در حوزه کارآفرینی در استان گلستان فعال هستند و می‌توانند از حمایت‌هایی مانند حمایت صادراتی،‌ زنجیره کردن تولید،‌ پرداخت هزینه شرکت در نمایشگاه داخلی و خارجی و معافیت پرداخت وجوه زیرساختی و آموزش‌های رایگان بهره‌مند شوند.

وی گفت: امید داریم مشارکت 30 درصدی در تولید کشور اتفاق بیفتد و در این راستا شورای کارآفرینی بانوان در استان‌ها را برای تحقق این مهم و ارتقاء بهره‌وری زنان در سطح ملی و بین‌المللی راه‌اندازی کردیم.

مشاور بانوان کارآفرین معاون وزیر صنعت ادامه داد :‌ امید داریم در استان گلستان این شورا بتواند به جذب زنان کارآفرین و حل مشکلات آنها کمک کنند.

سلطانی افزود :‌به بانوان کارآفرین برای سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی تسهیلات ویژه ارائه می‌شود و پول پیش‌پرداخت از این بانوان 5  درصد اخذ می‌شود.

مشاور بانوان کارآفرین معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: به زودی نخستین نشست بانوان کارآفرین صنایع کوچک کارآفرین را در تهران خواهیم داشت تا با ایجاد شبکه بتوانند هم‌افزایی داشته باشند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار