رئیس سابق دبیرخانه شورای عالی میراث فرهنگی:

رئیس سابق دبیرخانه شورای عالی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: استان گلستان یکی از استان‌هایی است که با اجرای طرح‌های صنعت گردشگری می‌توان آن را متحول کرد.

اجرای طرح‌های صنعت گردشگری باعث تحول گلستان می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ مرتضی طالع ماسوله، شامگاه چهارشنبه در مراسم نخستین استارتاپ ویکند گردشگری گرگان با محوریت هویت شهری اظهار کرد: گرگان یکی از قدیمی‌ترین شهرهای کشور محسوب می‌شود که می‌توان گفت همچنان صداهای اصل‌ها در این شهر و در این استان به گوش می‌رسد.

رئیس سابق دبیرخانه شورای عالی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به اینکه توجه به نسل جوان باعث پیشرفت و توسعه کشور خواهد شد، گفت: اگر ضعف و یا مشکلی در کشور وجود دارد به این خاطر است که هیچ‌گاه جوانان را جدی نگرفتیم.

وی خطاب به جوانان حاضر این مراسم، افزود: باید تاریخ شهر خود را بشناسیم چراکه یکی از دلایل عقب‌ماندگی این است که بر پایه‌های تاریخی شهر خود ایستادگی نکردیم.

طالع ماسوله اظهار کرد: اگر تاریخ را نشناسیم و برای دانستن آن تلاشی نکنیم انجام کار درزمینهٔ توسعه گردشگری باعث خستگی خواهد شد.

وی افزود: استان گلستان یکی از استان‌هایی است که با اجرای طرح صنعت گردشگری می‌توان آن را متحول کرد.

رئیس سابق دبیرخانه شورای عالی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: سه درصد از مساحت کشور در استان گلستان است اما جزو هشت استان محروم کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به جاذبه‌هایی که در استان گلستان وجود دارد، گفت: در حال حاضر ۱۶۷ اثر طبیعی، ۱۹ اثر مذهبی، ۱۲ اثر تاریخی و چهار اثر فرهنگی در گلستان وجود دارد که این در نوع خود بی‌نظیر است.

وی افزود: امروز عقب‌مانده‌ترین مباحث دنیا موضوعات سیاسی است که نباید گول آن را خورد ما باید به فکر ترددی که ۱۶ میلیون توریستی در این شهر می‌کنند باشیم.

رئیس سابق دبیرخانه شورای عالی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: باید برای اقتصاد شهر و کشور خود برنامه‌ریزی کلانی داشته باشیم، امروز توریست‌های خارجی سرویس‌های بهداشتی ایران را فاجعه می‌دانند که ما باید به این موضوع توجه کنیم.

وی با اشاره به اینکه به‌جای اینکه به دنبال ساختن گردشگری باشیم دنبال ساختار گردشگری هستیم، افزود: یکی از بزرگ‌ترین آسیب‌هایی که وجود دارد همیشه آن را پیچیده تحریف کردیم درصورتی‌که باید آن را ساده اما جدی دنبال کرد.

طالع ماسوله اظهار کرد: ۸۰ درصد توانمندی توسعه هر کشور بر عهده مردم آن است که این موضوع را باید جدی گرفت و نسبت به آن توجه داشت.


انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار