مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان گلستان گفت: بنا داریم شرایطی فراهم کنیم تا اتباع خارجی را در یک مکان به صورت تمرکز جمعیتی در استان گلستان, گردهم آوریم.

 تمرکز جمعیت اتباع خارجی در یک منطقه استان گلستان

به گزارش گلستان ۲۴ ؛‌ مهدی دهرویه عصر دیروز  در دیدار رئیس نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در مشهد با فرماندار ویژه در گنبدکاووس اظهار داشت: با توجه به اینکه بیشترین نقطه جمعیتی اتباع خارجی در گنبدکاووس در محله افغان‌آباد است, در نظر داریم در یک برنامه تخصصی, اراضی اطراف این محله را خریداری و مراکز آموزشی و بهداشتی ایجاد کنیم.

وی افزود: بیشترین تمرکز ما در حوزه معیشت و سلامت اتباع خارجی است و با توجه به گسترش آسیب‌های اجتماعی در استان گلستان, تلاش داریم تا از کمک‌ها و حمایت‌های کمیساریای عالی پناهندگان استفاده کنیم.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی تصریح کرد: سعی داریم این حمایت‌ها را در قالب پروژه‌های معیشتی و آموزشی و بهداشتی دریافت کنیم و شرایط بهتری را برای این افراد فراهم کنیم.

مولوگت زودای مامو, رئیس نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در مشهد در این دیدار اظهار داشت: هدف اصلی ما حمایت دولت ایران برای ارائه حمایت به پناهندگان است و دفتر اصلی ما در مشهد واقع است.

وی افزود: عمده فعالیت‌های حمایتی ما با اداره اتباع خارجی, حمایت‌هایی در حوزه آموزشی, معیشتی و بهداشتی است و واقف هستیم که این حمایت‌های بین‌المللی در قبال حمایت‌های ایران بسیار ناچیز است.

رئیس نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در مشهد تصریح کرد: تلاش داریم تا از جامعه بین‌ المللی اعتبارات بیشتری دریافت کرده و از منابع و ظرفیت پناهندگان, از طریق جامعه پناهندگان مشارکت و کمک‌های خوبی را فراهم کنیم.

آموزش زنان سرپرست خانوار اتباع خارجی در گنبدکاووس

عبدالقدیر کریمی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس در این دیدار اظهار داشت: طی ماههای گذشته, آموزش زنان سرپرست خانوار در حوزه های علاقمند چون صنایع دستی, مشاغل خانگی, خیاطی و غیره برای اتباع خارجه در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر این زنان در یک مکان مناسب و توسط 2 مربی باتجربه کشوری, این دوره‌های آموزشی را می‌گذرانند تا به یک درآمد پایدار برسند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: در حال حاضر بعضی از محصولات این خانم‌ها با بازاریابی خوب به فروش می‌رسد و ما مصمم هستیم تا این آموزش‌ها را با نیاز این خانواده‌ها ادامه دهیم تا به مهارت‌هایی رسیده که با اتکا آن به درآمد پایدار و کسب و کار مناسب دست یابند.

کریمی تاکید کرد: با توجه به وظیفه اخلاقی و انسانی خود, هر آنچه در حد توان و وسع خود داریم به این افراد کمک خواهیم کرد و خوشحال خواهیم شد که این سفرها استمرار داشته باشد, زیرا با توجه به پراکندگی و جمعیت بالا اتباع خارجی در شهرستان و مشکلات موجود, انتظار داریم شاهد مشارکت و کمک‌های بیشتر جامعه جهانی باشیم و بتوانیم در حوزه‌های مختلف به ویژه آموزشی و بهداشتی مراکزی با استانداردهای روز ایجاد کنیم.

وی یادآور شد: امید داریم ره‌آورد سفر کمیساریای عالی سازمان ملل, قول مساعد احداث یک مرکز آموزشی در گنبدکاووس باشد و ما هم در مقابل قول می‌دهیم تا بهترین کادر آموزشی را برای تعلیم و تربیت در آنجا مستقر کنیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار