منفعت شخصی یا مردمی ؛

سوال اصلی رسانه ها از دو نماینده گرگان و آق قلا در مجلس اینست که چرا برای فرمانداری گرگان فقط روی یک گزینه خاص و سیاسی زوم کرده اند ؟

دو نماینده گرگان پاسخگوی اصلی انتصاب فرماندار گرگان هستند
گلستان ۲۴ گزارش می دهد ؛

گویا کار انتصاب فرمانداری گرگان به پایان رسیده و ابوالقاسم صفوی به این سمت نایل شده است .

این انتصاب جریانی ، سیاسی و کاملا جناحی و طراحی شده برای رسیدن به اهداف خاصی بوده است .

اما پشت صحنه این طراحی چه کسانی هستند ؟

دو گروه عمده در این انتصاب نقش داشته اند :

- تیم تندرو و افراطی که بقایای فتنه گران در مرکز استان می باشند و از حزب های منحله مشارکت و مجاهدین نشخوار فکری می کنند .

فعلا لیدر فکری این گروه هاشم مهیمنی استاندار اسبق گلستان در زمان خاتمی است اما از عقبه های فکری این جریان می توان به ابراهیم درازگیسو استاندار اسبق و محمدرضا صالحی استاندار فعلی خراسان شمالی ، سید رضی قدس علوی مسئول دفتر صانعی در گرگان و جمعی از تندروهای حزب اعتماد ملی گلستان اشاره کرد .

این گروه در زمان استانداری حسن صادقلو مجال زیادی برای مانور سیاسی نداشت چون صادقلو اهل شایسته سالاری بود و به هیچ احد یا گروهی که دنبال زیاده خواهی بودند ، باج نداد .

- دسته دوم نمایندگان گرگان و آق قلا هستند که در این انتصاب نقش مهمی داشتند و بنا بر یک قاعده نامیمون بجای وظیفه اصلی خود که نظارت بر کار مدیران و دستگاههاست وارد فاز دخالت در انتصابات شده اند .

تربتی نژاد و هزارجریبی به همراه منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی بر روی صفوی به نتیجه رسیده اند تا او را سکاندار فرمانداری گرگان کنند ، اما آیا این دو نماینده بواقع صفوی را شایسته این منصب می دانند و احساس می کنند کس دیگری برازنده این کار نیست و او می تواند گرگان را به آرمانشهر تبدیل کند و فرشته ناجی است که آمده مشکلات عدیده مردم گرگان را حل کند؟

قطعا اینگونه نیست ، تربتی نژاد و هزارجریبی هم نگران آینده خود هستند و قطعا در هر انتصابی مخصوصا فرمانداری که مجری برگزاری انتخابات مجلس در سال 98 می باشد ،  شرایط تداوم دوران نمایندگی و منافع خود را لحاظ می کنند و در این راستا هر گزینه ای که قول همکاری بدهد قطعا مورد پذیرش بیشتری از طرف آنها خواهد بود .

به هر حال بدعت بدی است که در دولت تدبیر و امید معیار دلسوزی برای مردم ، ساده زیستی و مردمی بودن و دهها شاخص همچون تخصص و تقوی و ... به کنار رفته و بر سر مناصب حساس که دستاورد خون هزاران شهید جوان رعنای کشور ماست ، "معامله" می شود .

انتهای پیام /

 

ارسال نظر

آخرین اخبار