سرپرست ثبت احوال گلستان:

سرپرست اداره کل ثبت احوال استان گلستان گفت: سال گذشته آمار ثبت ازدواج‌ در گلستان کاهش و ثبت طلاق‌ افزایش یافت.

آمار ثبت طلاق‌ در گلستان افزایش یافت

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ ابوبکر دولو ظهر یکشنبه در نشست خبری روز ملی جمعیت اظهار کرد: به استناد آمار، سال گذشته  میزان ثبت ازدواج‌ها با کاهش هشت درصدی و طلاق‌ها با افزایش سه و هفت دهم درصدی روبرو بوده است.

وی افزود: در همین راستا سال گذشته تعداد ۱۵ هزار و ۹۹۳ ازدواج و تعداد سه هزار و ۵۰۹ مورد طلاق اتفاق افتاده که رتبه عمومی گلستان را در بحث ازدواج ۱۳ و در بحث طلاق ۲۳ رسانده است.   

دولو ادامه داد: تعداد ولادت‌ها نیز به همین منوال با ۴۱ هزار و ۱۷ تولد در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل یک و یک دهم درصد کاهش داشته است.

سرپرست ثبت احوال استان گلستان اظهار کرد: میزان مرگ و میر هم سال گذشته با تعداد هشت هزار و ۹۱۴ نفر نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ کاهش دو و ۹ دهم درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه بیشتر ولادت‌های استان در مدت قانونی ثبت می‌شوند، گفت: سال گذشته ۹۹ و ۹ درهم درصد این ولادت‌ها در زمان قانونی ثبت و برای آنها شناسنامه صادر شده است.

این مقام مسئول در حوزه آماری استان با اشاره به اینکه ۷۳ درصد گلستانی‌ها برای تعویض کارت هوشمند اقدام کرده‌اند، اظهار کرد: سال گذشته تعداد ۴۰۷ هزار و ۵۳۸ نفر برای تعوض کارت ملی هوشمند ثبت نام کردند که کارت‌های خود را دریافت کرده اند و مهلت قانونی تعویض این کارت‌ها تا پایان امسال تعیین شده است.

به گفته دولو، استان گلستان جزو استان‌های پیشرو در زمینه تعویض کارت‌های ملی هوشمند در کشور بوده است


انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار