نارضایتی دستفروشان از شب بازار

شب بازار گرگان از اواخر سال گذشته به محل پایانه سابق شرق این شهر منتقل شد اما دستفروشان می گویند به دلیل دور شدن دسترسی، مشتریان آن ها کم شده و بازارشان رونق ندارد.

شب بازار گرگان مشتری ندارد/تقاضای دستفروشان برای تغییر مکان
به گزارش گلستان ۲۴ ؛ نزدیک به سه ماه از انتقال شب بازار گرگان از خیابان مطهری شمالی و فلکه کریمی به ترمینال پایانه شرق گلستان می گذرد. مدیریت شهری آن زمان هدف این جابجایی را برقراری نظم در سطح شهر عنوان کرد تا به نوعی هم شهروندان و هم دستفروشان در مکانی مناسب حضور یابند و به امکاناتی از قبیل روشنایی، سرویس بهداشتی و ... دسترسی داشته باشند.

اما حال پس از گذشت سه ماه دستفروشان این شب بازار از مکان فعلی خود که پایانه سابق شرق گرگان واقع در بلوار جرجان بوده ناراضی هستند و خواهان برگشت به محل سابق (خیابان مطهری شمالی و خیابان روزبه) برای دستفروشی هستند.

به همین منظور چندین شب پیاپی به مکان سابق خود مراجعه کردند و خواهان برپایی بساط خود بودند اما خودروی شهرداری در همان زمان اقدام به آب پاشی در مکان مورد نظر دستفروشان کرد و مانع از بساط پهن کردن این دستفروشان شد.

تعدادی از این دستفروشان در تماس با خبرگزاری مهر خواهان پیگیری این موضوع شدند.

محمد غلامی به نمایندگی از دستفروشان شب بازار به خبرنگار مهر گفت: مکان فعلی شب بازار پاخور خوبی ندارد و بازار همه دستفروشان کساد شده است.

وی افزود: تعدادی از این دستفروشان افرادی هستند که در گذشته به دلیل فقر مالی دست به بزهکاری زده اند اما برپایی شب بازار را فرصتی برای کسب درآمد مناسب دیدند و با دستفروشی و تامین هزینه های زندگی خود از کارهای گذشته خود دست کشیدند.

غلامی ادامه داد: ما تقاضا داریم مکان مناسبی در سطح شهر در اختیارمان گذاشته شود و حاضریم بهای اجاره آن را بپردازیم به شرطی که مکان پاخور خوبی داشته باشد و ما از کسب درآمد مطمئن باشیم.

وی گفت: مکان قبلی برای مردم جا افتاده بود و متاسفانه مکان فعلی بد مسیر بوده و گذر کمتر شهرندی به آن مسیر می خورد.

موسی الرضا صفری، معاون خدمات شهری شهرداری گرگان در رابطه با گلایه مندی دستفروشان شب بازار به خبرنگار مهر گفت: دست فروشان شب بازار از کسادی بازار گلایه دارند در حالی که کسادی بازار در این ماه های بعد از عید طبیعی است و حتی مغازه دارهای گرگانی هم فروش آنچنانی ندارند چرا که مردم مایحتاج خود را قبل از عید تامین کرده اند.

 

وی افزود: علت جا به جایی مکان شب بازار تذکر هایی بود که راهور به ما می داد و به ما گفته می شد اگر اتفاقی رخ دهد خودتان باید جوابگو باشید، به همین منظور اواخر سال ۹۶ با بررسی شرایط، مکان فعلی را مجهز کردیم، سرویس بهداشتی محیط را تعمیر و خط کشی کردیم، همچنین با نیروی انتظامی هماهنگی هایی انجام شد تا این فضا در اختیار دستفروشان قرار بگیرد.

 

صفری ادامه داد: در بسیاری از شهرها شب بازار اجاره داده می شود به عنوان مثال در مشهد از هر دستفروش ماهی یک میلیون تومان اجاره می گیرند و دستفروشان به این امر اعتراضی ندارند، اما ما فضای رایگان در اختیارشان قرار دادیم و مدیریت با خود این دستفروشان است.

شهرداری وظیفه ای در قبال شب بازار ندارد

 

وی افزود: دستفروشان باید صنف یا اتحادیه تشکیل دهند، از سمت خود نماینده ای معرفی کنند، تبلیغات و بازاریابی داشته باشند و تلاش کنند مشتری را به مکان جدید جذب کنند.

صفری با تاکیدبر این امر که شهرداری هیچگونه وظیفه ای در رابطه با شب بازار ندارد، گفت: فقط صرف حرکتی انسان دوستانه فضایی در اختیار دست فروشان شب بازار قرار دادیم  و مابقی کارها بر عهده خوده آن هاست.

معاون خدمات شهری شهرداری گرگان با اشاره به بازگشت دستفروشان به مکان قبلی خود در خیابان مطهری و شستن خیابان توسط شهرداری اظهار کرد: شهرداری برای تمیزی شهر برنامه دارد و آب پاشی در ساعتی که دستفروشان اقدام به بازگشت داشتند درست نیست چرا که این کار در تمام نقاط شهر انجام می شود.

وی با بیان اینکه فعلا شهرداری برنامه ای برای بازگشت دستفروشان به فلکه کریمی و خیابان مطهری شمالی ندارد، افزود: انتظار داریم دست فروشان قوانین را رعایت کنند و از هرج و مرج جلوگیری کنند، ما آمدگی این را داریم تا در بحث تبلیغات شهری به آن ها کمک می کنیم و حتی در صورتی که بخواهند سرویس هم برایشان برقرار می کنیم، اما همه این ها به شرطی است که سازماندهی شوند وباعث و بانی داشته باشند.

صفری خاطرنشان کرد: در شهرهای دیگر دستفروشان متولی دارند و برای آن ها حقی ایجاد شده است.

 


انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار