عضو شورای شهر گرگان تأکید کرد

عضو شورای اسلامی شهر گرگان با بیان اینکه زباله به‌عنوان طلای کثیف ارزشمند است، گفت: شهرداری باید برای هزینه‌های حمل پسماند تدبیری بیندیشد تا بتواند از طریق زباله درآمد ایجاد کند.

ضرورت درآمدزایی شهرداری گرگان از طلای کثیف و مدیریت پسماند در شهر

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ ناصر گرزین امشب در پنجاه و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان با گرامیداشت هفته کارگر، اظهار کرد: امید است هفته کارگر وسیله‌ای باشد تا به‌طور مصداقی و عملی و به‌ دور از شعارزدگی در راستای احقاق حقوق کارگران گام برداشته شود.

وی با اشاره به لایحه واگذاری اجرای عملیات حمل پسماند توسط شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی خلیج‌فارس، تصریح کرد: گرچه عملکرد شرکت موردنظر مطلوب بوده اما باید به بحث رقابت برای سایر شرکت‌ها توجه شود و این فرصت به شرکت‌های دیگر هم داده شود تا صرفاً در انحصار یک شرکت قرار نگیرد.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان با طرح این سؤال که آیا نمی‌شود هزینه حمل زباله را به صفر رساند یا کمتر کرد، یادآور شد: قرار نیست درآمد عوارض برای حمل زباله صرف شود و این میزان هر سال افزایش یابد.

گرزین با بیان اینکه زباله به‌عنوان طلای کثیف ارزشمند است، متذکر شد: به اعتقاد بنده شهرداری راه را اشتباه می‌رود و باید برای هزینه‌ها تدبیر کند تا بتواند از طریق زباله درآمد ایجاد شود و هزینه حمل پسماند را به صفر برساند.

مدیر امور مالی شهرداری گرگان نیز در این جلسه اظهار کرد: متأسفانه در سنوات گذشته هنگام حمل، زباله در مسیر پخش می‌شد و چهره ناخوشایندی را در شهر ایجاد می‌کرد که با توافق انجام‌شده شرکت موردقرارداد ملزم شدند نکات لازم را رعایت کنند.

حسین رضائیان گفت: امسال در قراردادها تفکیک زباله‌های خشک در دستور کار قرار گرفت تا بتوان از این طلای کثیف استفاده مفید کرد که تحقق این مهم در هزینه‌های خدمات شهری تأثیر به سزایی خواهد داشت.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار