بودجه تیم بسکتبال شهرداری گرگان :مدیریت شهری به فکر تیم‌داری نیست

با تصویب بودجه تیم بسکتبال شهرداری گرگان برای فصل آینده، این تیم در مسیر سقوط قرار گرفته و به نظر می‌رسد بسکتبال‌دوستان گرگانی باید چشم انتظار فصلی بدتر از گذشته باشند.

بسکتبال گرگان در مسیر سقوط
به گزارش گلستان24، محمد صالحی: تیم بسکتبال شهرداری گرگان در دو فصل اخیر رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور نتایج خوبی کسب نکرده تا هواداران این تیم نگرانی‌های زیادی برای حضور در فصل آینده این مسابقات داشته باشند.

با وجود اینکه همواره یکی از بزرگ‌ترین دغدغه های مردم بسکتبالدوست گرگان، بودجه تیم شهرداری برای حضور در لیگ برتر بسکتبال بوده، با تصویب بودجه این تیم برای حضور در فصل آینده لیگ برتر بسکتبال به نظر می‌رسد این دغدغه در فصل آینده هم همراه هواداران بسکتبال گرگان باشد.

هوادارانی که هر ساله در انتظار هستند تا بودجه چند میلیارد تومانی برای تیم بسکتبال شهرشان تصویب شود تا با خیال راحت اقدام به جذب بازیکنان ملی و بازیکنان با کیفیت خارجی کنند، اما این انتظاری است که شاید هیچ وقت به پایان نرسد.

افزایش بودجه بسکتبال به نظر مدیریت شهری بستگی دارد

برای اطلاع از بودجه مصوب تیم بسکتبال شهرداری گرگان در فصل آینده لیگ برتر به سراغ رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر گرگان رفتیم.

اسدالله کبیر می‌گوید: لایحه پیشنهادی شهرداری گرگان برای کمک به بسکتبال یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بود که در شورای شهر گرگان به تصویب رسید، از این مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان برای ۴۳ هیئت دیگر ورزشی گرگان در نظر گرفته شد و قرار است تا شهرداری از بودجه خود ۲۰۰ میلیون تومان دیگر به آن اضافه کند تا در مجموع ۴۰۰ میلیون تومان به ۴۳ هیئت ورزشی شهرستان گرگان کمک شود و این در حالی است که سال گذشته فقط ۶۰ میلیون تومان به این هیئت‌های ورزشی کمک شد.

کبیر اضافه می‌کند: از ۹۰۰ میلیون تومان باقی مانده هم قرار است ۱۰ درصد آن معادل ۹۰ میلیون تومان برای استعدادیابی و تیم‌های پایه پسران و دختران بسکتبال گرگان هزینه شود و در نهایت بودجه تیم شهرداری گرگان برای حضور در فصل آینده لیگ برتر بسکتبال، ۸۱۰ میلیون تومان خواهد بود و حتی اگر بدهی هم داشته باشند قرار است از بودجه سال گذشته پرداخت شود.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری می‌تواند در ادامه راه بودجه بیشتری را برای تیم بسکتبال شهرداری گرگان هزینه کند، ادامه می‌دهد: اضافه شدن بودجه تیم بسکتبال شهرداری گرگان بستگی به نظر مدیریت شهری دارد و حتی می‌توانیم تا سه میلیارد تومان هم برای این تیم هزینه کنیم، سال گذشته بودجه اولیه تیم یک میلیارد تومان بود اما با لایحه‌های دیگر در نهایت به دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان رسید، زیرا تیم متعلق به شهرداری است و آنها باید لایحه بدهند تا توسط اعضای شورای شهر گرگان تصویب شود.

 

مردم در خصوص مدیریت هزینه تیم شهرداری گرگان قضاوت کنند

اما بسیاری از بسکتبالدوستان گرگانی معتقد هستند که شهرداری و شورای شهر باید مبلغ بیشتری را به عنوان بودجه اولیه برای تیم بسکتبال شهرداری گرگان در نظر بگیرند تا این تیم با خیال راحت‌تری اقدام به جذب بازیکن کند.

به هر حال نظر کادر فنی این بوده که با این بازیکنان در لیگ برتر حضور یابند و مردم باید قضاوت کنند که آیا این هزینه‌ها به درستی انجام شده است یا خیر

رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر گرگان در این خصوص می‌گوید: امسال مجموع بودجه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده که ۶۰ درصد آن بودجه جاری، ۲۷ درصد بودجه ورزشی و ۱۳ درصد بودجه فرهنگی است و زمانی که مجموع بودجه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تعیین شده به این معنی است که نمی‌توان سه میلیارد تومان برای تیم بسکتبال شهرداری گرگان در نظر گرفت.

بسکتبال شهرداری گرگان و آ اس شیراز

کبیر اضافه می‌کند: می‌توان هزینه‌های تیم بسکتبال شهرداری گرگان برای حضور در لیگ برتر را پیش بینی کرد و مانند تمامی سال‌های گذشته شهرداری در میانه فصل به شورای شهر گرگان لایحه بدهد تا بودجه تیم بیشتر شود، اگر این تفاهم به وجود بیاید و مقدار بودجه برای جذب بازیکنان مشخص شود، مابه تفاوت بودجه اولیه با دادن لایحه توسط شهرداری جبران خواهد شد، اما اگر شهرداری نخواهد در میانه فصل برای افزایش بودجه تیم بسکتبال لایحه بدهد هیچ کاری از شورای شهر ساخته نیست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در این فصل هزینه‌های تیم بسکتبال شهرداری گرگان به  درستی انجام شد یا خیر، می‌گوید: نمی‌خواهم با وارد شدن به جزئیات، حاشیه ایجاد کنم، به هر حال نظر کادر فنی این بوده که با این بازیکنان در لیگ برتر حضور یابند و مردم باید قضاوت کنند که آیا این هزینه‌ها به درستی انجام شده است یا خیر، بسکتبال ورزش ملی گرگان است و توجه به آن خواسته مردم این شهر بوده و به همین دلیل شورای شهر برای کمک به تیم بسکتبال شهرداری گرگان تلاش خواهد کرد.

 

 

نتایج ضعیف بسکتبال گرگان حاصل مدیریت شهردار است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان معتقد است بودجه ۸۰۰ میلیون تومانی برای تیم بسکتبال شهرداری گرگان به این معنی است که شهرداری نمی خواهد تیمداری کند.

وقتی چینش مدیران و کادر فنی خوب نبوده و هزینه‌ها هم به درستی انجام نشده، نمی‌توان انتظار نتایج بهتری داشت

مهران فدوی می‌گوید: نظر کارشناسی ما این بود که در فصل آینده حداقل دو میلیارد تومان بودجه برای تیم بسکتبال شهرداری گرگان در نظر گرفته شود تا آبروی بسکتبال گرگان را حفظ کنیم، اما با ۸۰۰ میلیون تومان برای تیمداری فقط این پول را دور ریخته‌ایم و با توجه به هزینه‌های زیاد لیگ برتر بسکتبال، اگر تیمداری نکنیم بهتر است و من شرمنده مردم گرگان و بسکتبالدوستان این شهر هستم.

وی با اشاره به نظرات اعضای شورای شهر در خصوص بودجه بسکتبال گرگان، اظهار می‌کند: گروه هم نظر با شهردار معتقد هستند که نیازی به جذب بازیکن خارجی نیست و باید نیروسازی کنیم و همان یک میلیارد تومان کافی است که به عقیده من این کار مانند گول زدن بچه است، گروه دیگر هم می‌گفتند چرا باید فقط برای بسکتبال بودجه در نظر بگیریم و به رشته‌های دیگر کمکی نکنیم، اما با بودجه‌ای که شهردار برای تیم بسکتبال شهرداری گرگان در نظر گرفته، به نظر می‌رسد قصدی برای تیمداری ندارد.

فدوی ادامه می‌دهد: وقتی ما مالک تیمی هستیم باید آن را به نحو احسنت مدیریت کنیم تا به نتیجه برسیم، اما نتایج حال حاضر بسکتبال حاصل مدیریت ضعیف و جهت دار شهردار گرگان است زیرا می‌تواند تیم قدرتمندتری داشته باشد اما با یک هدف خاصی بسکتبال را مدیریت می‌کند.

وی یادآور می‌شود: اگر شهردار مدیران خوبی را برای مدیریت بسکتبال بچیند، به طور قطع نتیجه بهتری حاصل خواهد شد، اما وقتی چینش مدیران و کادر فنی خوب نبوده و هزینه‌ها هم به درستی انجام نشده، نمی‌توان انتظار نتایج بهتری داشت.

بودجه تیم بسکتبال شهرداری گرگان ۶۴۰ میلیون تومان است

اما با وجود اینکه رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر گرگان بودجه تیم بسکتبال شهرداری گرگان برای حضور در فصل آینده لیگ برتر را ۸۱۰ میلیون تومان عنوان کرده، یکی از اعضای شورا عنوان می‌کند که بودجه اولیه کمتر از این مبلغ است.

محمدابراهیم جرجانی می‌گوید: لایحه شهرداری برای کمک به بسکتبال یک میلیارد تومان بود که با موافقت اعضای شورای شهر ۲۰۰ میلیون تومان برای کمک به هیئت‌های دیگر کم شد تا با اضافه شدن ۲۰۰ میلیون تومان دیگر از سوی شهرداری در مجموع ۴۰۰ میلیون تومان برای دیگر هیئت‌های ورزشی هزینه شود.

وی ادامه می‌دهد: از ۸۰۰ میلیون تومان باقی مانده باید ۲۰ درصد معادل ۱۶۰ میلیون تومان برای رده‌های پایه بسکتبال گرگان هزینه شود و از ۶۴۰ میلیون تومان باقی مانده حدود ۳۰۰ میلیون تومان بدهی قبلی است که در نهایت بودجه تیم شهرداری گرگان برای حضور در لیگ برتر بسکتبال به ۳۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

 

 

شهردار گرگان لایحه‌ای برای افزایش بودجه بسکتبال نخواهد داد

اما با وجود اینکه به گفته رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر گرگان در این فصل دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای تیم بسکتبال شهرداری گرگان هزینه شده، جرجانی می‌گوید مبلغ هزینه شده برای این تیم یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است و اضافه می‌کند: لایحه اولیه شهرداری گرگان در این فصل یک میلیارد تومان بود که ۳۰۰ میلیون تومان هم در میانه فصل به آن اضافه شد تا مجموع هزینه‌های تیم به یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برسد.

وی ادامه می‌دهد: بسکتبالی که با یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان این نتایج ضعیف را کسب کرد معلوم نیست با ۶۰۰ میلیون تومان به کجا برسد و فکر می‌کنم حق بسکتبال گرگان این نبود و باید به آن رسیدگی بیشتری می‌شد.

این عضو شورای اسلامی شهر گرگان می‌گوید من پیشنهاد سه میلیارد تومانی برای بودجه تیم بسکتبال شهرداری گرگان داده بودم و اضافه می‌کند: من دوستدار بسکتبال گرگان هستم و برای کسب جایگاه خوب باید سه میلیارد تومان بودجه در اختیار آن قرار بگیرد، اما وقتی دیدک آقای کبیر با بودجه ۶۰۰ میلیون تومانی موافق هستند، ما هم گمان کردیم شاید هزینه‌های بسکتبال کمتر شده و به بودجه ۶۰۰ میلیون تومانی رای دادیم و من فکر می‌کنم بسکتبال تبدیل به ابزار تصمیم گیری، قدرت طلبی و انتخاباتی شده است.

جرجانی در پاسخ به این سوال که آیا در فصل آینده مانند فصول دیگر بودجه در میانه راه افزایش پیدا خواهد کرد یا خیر، می‌گوید: اگر شهردار قرار بود بودجه بسکتبال را در میانه فصل اضافه کند پس چرا ۲۰۰ میلیون تومان از بودجه اولیه این تیم کم کرد؟ به نظر می‌رسد شهردار گرگان عزم خود را جزم کرده و دیگر لایحه‌ای برای افزایش بودجه تیم بسکتبال نخواهد داد.

به گزارش گلستان24، به نظر می‌رسد سرنوشت تیم بسکتبال شهرداری گرگان مانند تمامی چند فصل اخیر خواهد بود، تیمی که باید در انتظار یارگیری تیم‌های دیگر باشد تا بازیکنان باقی مانده که کیفیت لازم ندارند را جذب کند و در میانه فصل به فکر جذب بازیکن خارجی بیفتد.

روندی که در هر فصل برای تیم بسکتبال شهرداری گرگان در لیگ برتر تکرار می‌شود و با وجود کسب نتایج ضعیف، شهرداری و شورای شهر گرگان همین تفکر را برای تیمداری در پیش گرفته‌اند و به نظر می‌رسد بسکتبال اهمیتی برای آنها ندارد.

منفی‌ترین نکته در این میان این است که هزینه بودجه تیم به خوبی مدیریت نمی‌شود و این موضوع در دو فصل اخیر به اوج خود رسیده تا در نهایت بیشترین آسیب را بسکتبال گرگان و هواداران آن متحمل شوند و مانند همیشه سرافکنده سالن امام خمینی (ره) را ترک کنند.

منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار