زمین مدرسه ای تخریب شده در شهرستان گنبدکاووس که محل تجمع معتادان شده است به عنوان یک معضل در شهرستان مطرح است که پس از پیگیری های قابوس نامه ، طبق اظهار مدیر آموزش و پرورش گنبد هنوز اداره کل اجازه استفاده غیرآموزشی ولو موقت از این زمین را نداده است.

رفع آسیب از محل مدرسه تخریب شده در انتظار تصمیم جهادی اداره کل

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ اسفند ماه گزارشی مبنی بر تجمع معتادان در محل سابق مدرسه المهدی شهرستان گنبد که دیگر زمینی خالی است در سایت قابوس نامه منتشر شد که در پی پیگیری ها و پیشنهاد اهالی منطقه، پیشنهاد استفاده از زمین به عنوان پارکینگ برای رفع موقت آسیب به اداره آموزش و پرورش داده شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش گنبد با استقبال از توجه به این مسئله در گفتگو با خبرنگار ما ، قول پیگیری این موضوع و ارائه پیشنهاد به اداره کل اموزش و پرورش را داد اما ظاهرا به دلیل کاربری آموزشی این زمین حتی برای اجرای موقت این طرح نیز ، موافقت نشده است.

شکی نیست که دغدغه این اداره کل استفاده بهینه و حفظ زمین های با کاربری آموزشی است، اما این مسئله را نیز باید در نظر داشت ؛با توجه به اعتبارات محدود و اولویت هایی که در ساخت مدارس جدید در نظر گرفته می شود، بعید به نظر می رسد در زمان کوتاهی بتوان در این محل مدرسه جدیدی احداث کرد.

از سویی تجمع معتادین در این زمین -علی رغم اینکه نیروی انتظامی بارها نسبت به پاکسازی آن اقدام کرده است - مشکلی جدی به نظر می آید و قطعا نمی توان زمان زیادی را برای گرفتن تصمیم بزرگ یا تا احداث مدرسه جدید در این مکان صبر کرد چرا که این صبر کمکی در دفع آسیب از دانش اموزان مدارس همجوار نمی کند.

هر چند در دومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس بر اجرای طرحی که بتواند در کوتاه مدت موجب پاکسازی و رفع آسیب از این محل شود تاکید کرد و پیشنهاد افزایش حفاظت بیشتر و حتی استفاده به عنوان زمین ورزش ارائه کرد اما آنچه مسلم است، بر این موضوع تاکید دارد که اداره کل آموزش و پرورش در راستای همان دغدغه هایی که نسبت به تربیت دانش آموزان به عنوان نسل آینده ساز دارد ، نسبت به این موضوع تصمیم جهادی و خارج از بروکراسی اداری اتخاذ کند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار