"فتح خرمشهر فتح خاک نیست، فتح ارزشهای اسلامی است. خرمشهر شهر لاله های خونین است. خرمشهر را خدا آزاد کرد." (امام خمینی ره)

به مناسبت سالروز فتح خرمشهر

 گلستان ۲۴  گزارش می دهد ؛

آزادسازی خرمشهر

در ساعت دو بعد از ظهر روز سوم خرداد ١٣٦١، پس از ٢٤ روز رزم بی امان، خرمشهر به طور کامل آزاد شد و پرچم پرافتخار اللّه‌ اکبر، بر فراز مسجد جامع و پل تخریب شده خرمشهر به اهتزاز در آمد.

خرمشهر، این شهر مقاوم که پس از ٣٥ روز پایداری و مقاومت، در چهارم آبان ماه ١٣٥٩، به اشغال دشمن درآمده بود، پس از ٥٧٨ روز (نوزده ماه) اسارت، بار دیگر به آغوش گرم میهن اسلامی بازگشت.

رزمندگان اسلام در اولین اقدام، نماز شکر را در مسجد جامع خرمشهر اقامه کردند.

خبر آزادسازی خرمشهر، به سرعت در همه جا طنین افکند و ملت مسلمان ایران را که مدت‌ها در آرزوی شنیدن چنین خبر مسرت بخشی بودند، غرق شادی و سرور کرد.

مردم به خیابان‌ها ریختند و با پخش شیرینی، به جشن و شادی پرداختند. و با فرارسیدن شب، بر پشت بام‌ها ندای اللّه‌ اکبر سر دادند.

پیام امام خمینی ره

حضرت امام خمینی رحمه‌ الله به مناسبت فتح خرمشهر، پیام رسا و متینی را به این شرح صادر فرمودند:

«این جانب، با یقین به آن که «ما النصر الا من عنداللّه‌» از فرزندان اسلام و قوای سلحشور مسلح که دست قدرت حق از آستین آنان بیرون آمد و کشور بقیة‌اللّه‌ الاعظم ارواحنا لمقدمه الفدا را از چنگ گرگان آدم خوار که آلت‌هایی در دست ابرقدرتان، خصوصا آمریکای جهان خوارند، بیرون آورد و ندای اللّه‌ اکبر را در خرمشهر عزیز طنین انداز کرد و پرچم پرافتخار لااله الا اللّه‌ رابر فراز آن شهر خرم که با دست پلید جنایتکاران غرب به خون کشیده شده و خونین شهرنام گرفت، به اهتزاز در آورد، تشکر می‌کنم و آنان، فوق تشکر امثال من هستند. آنان به یقین مورد تقدیر ناجی بشریت و بر پاکننده عدل الهی در سراسر گیتی روحی لتراب مقدمه الفدا می‌باشند».

قطعه های ادبی

- خرمشهر سرزمین خرمی است که سرچشمه طراوت همیشگی ‌اش، سرخی شبنم ‌گونه قطرات خون است.

- خرمشهر سرزمین صبوری است که سنگفرش خیابان‌هایش به سرخی خون سرو قامتان دلیر میهن رنگین شده است.

- خرمشهر دروازه عبور سفیران عابدی است که با قطرات خون، وضوی عشق ساختند و به ملکوت پیوستند.

- خرمشهر مقر شاهدان شاهدی است که گواهشان ذکر یا حسین علیه ‌السلام بود و حضور جاویدانشان تجلی کربلایی دیگر.

- خرمشهر سرزمینی به وسعت آسمان است که سینه ‌های سوخته ‌ای را در آغوش گرم و سوزان خویش گرفته است که هر کدامشان در جوار قرب الهی مأوی گرفته ‌اند.

- خرمشهر، سرزمین « محمد جهان ‌آرا » است و « جهان ‌آرا »، سردار فاتح کربلای ایران.

- خرمشهر، سرزمین دروازه ‌های آسمانی است که از بی‌کرانه افق به سمت و سوی زمین گشوده شد و امواج گلوله و آتش خمپاره، مردان مرد را با خود به بی‌کران ابدیت روانه کرد.

- خرمشهر سرزمینی است که هر کوچه ‌اش، همچون شقایقی داغدار، قصه داغی بر سینه دارد؛ قصه شرحه شرحه فراق، قصه مظلومیت، قصه تجاوز و قصه ...

- خرمشهر، معبر آسمانی مردان خداست؛ مردانی که در آرزوی همراهی قافله کربلائیان، آرام و قرار نداشتند.

- خرمشهر مقر شیردلانی است که جنگاور عرصه جهاد بودند و لبیک‌ گوی ندای لبیک.

- سلام و درودت باد، خرمشهر! آزادیت مبارک و آزادگیت جاویدان باد!


انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار