در دهمین روز از ماه مبارک رمضان

نخستین دفتر شعبه روستایی ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس در روستای «زابل‌آباد» این شهرستان افتتاح شد.

نخستین دفتر شعبه روستایی ستاد عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس افتتاح شد+ تصاویر
به گزارش گلستان ۲۴ ؛ ایرانیان در سرتاسر این پهنه جغرافیایی وسیع و گسترده از «تبریز» تا «چابهار»، از «بجنورد» تا «خرمشهر»، از «ساری» تا «بندرعباس» و به طور کلی همه نقاط این مرز پرافتخار همواره نشان داده‌اند که در عرض ارادت به ساحت مقدس خاندان پیامبر (ص) سر از پا نمی‌شناسند و با فراموش کردن مرزهای دینی، مذهبی و قومی همواره خود را خادم درگاه پر فیض و برکت این خاندان پرکرامت می‌دانند.

اما در این گوشه از دنیا، در شمال شرق ایران اسلامی و در مهد تاریخ و هنر در سرزمین جرجان با همان گنبدکاووس، مردمانی زیست می‌کنند که چه شیعه و چه سنی عشق به اهل بیت (ع) و دوستی با این خاندان در رگ‌های آنان چون خون می‌جوشد و در مواقع و موعدهای بسیاری این ارادت به منصه ظهور رسیده است.

از مراسم ظهر عاشورا و ناقه‌گردانی ترکمن‌های سنی و دلداده به خاندان پیامبر (ص) و توزیع نذری توسط زنان با وقار و زهرایی تبار اهل سنت و روضه‌های خانگی متعدد بانوان شیعی تا مراسمات عزاداری مسجد آخوند طلابی گنبدکاووس که میعادگاه دلدادگان اهل تسنن برای عرض ارادت به ساحت امام حسین (ع) است و دسته‌های پرشور عزاداران برادران تشیع.

اما عرصه دیگری که این سالها پیش روی مومنان برای عرض ارادت به ساحت مقدس اهل بیت عصمت و طهارت (ع) گشوده شده بازسازی و توسعه حرم‌های شریف ائمه هدی در شهرهای مختلف کشور عراق یعنی نجف، کربلا، سامرا و کاظمین است که این عرصه نیز شاهد و ناظر حضور و بروز تمام قد ارادتی بی‌مثال از سوی مردمان این خطه سرسبز در گلستان، نگارستان ایران سرزمین جرجان است.

مردمان شهرستان گنبدکاووس که از همان روزهای ابتدایی بازشدن این مسیر برای عرض ارادت در صدر این توفیق معنوی بوده‌اند حال برای آنکه بتوانند زمینه این ابراز محبت را وسیع‌تر و گسترده‌تر کنند در اندیشه راه‌اندازی دفاتر روستایی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی به منظور بازسازی و توسعه اعتاب مقدسه افتاده‌اند و این اندیشه‌ها را عملی کرده‌اند.

از این رو مردم و معمتمدان روستای «زابل‌آباد» شهرستان گنبدکاووس با همکاری ستاد بازسازی عتبابت عالیات این شهرستان طی مراسمی با شکوه نخستین دفتر روستایی این ستاد را در این روستا و در دهمین روز از ماه مبارک رمضان افتتاح کردند.

مسوول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس در مراسم افتتاح دفتر روستایی این ستاد در روستای «زابل‌آباد» با اشاره به اینکه مردمان این روستا همواره در طول سال‌های اخیر از جمله کسانی بوده‌اند که بیشترین کمک‌ها را برای بازسازی و توسعه اعتاب مقدس داشته‌اند، افزود: امیدواریم با راه‌اندازی این دفتر این کمک‌ها بیشتر شده و مردم نیز با زحمت کمتری برای مراجعه به دفتر ستاد کمک‌های خود را پرداخت کنند.

رمضانعلی خالقی با بیان اینکه شهرستان گنبدکاووس در طی سالهای اخیر در رتبه نخست استان گلستان در حوزه کمک به بازسازی و توسعه اعتاب مقدسه قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: واقعا باید به دلیل داشتن چنین مردم مهربانی که از عمق جان عاشق و ارادتمند خاندان و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) هستند افتخار کرد.

وی هدف از راه‌اندازی دفاتر روستایی ستاد بازسازی عتبات عالیات را سهولت در مشارکت مردم در توسعه و بازسازی اعتاب مقدس دانست و گفت: در تلاش هستیم تا درخواست‌های مردمی ارائه شده برای راه‌اندازی این دفاتر در روستاهای دیگر را نیز به زودی بررسی و دفاتر روستایی را در دهستان‌های مختلف افتتاح کنیم.

مسوول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه مردمان روستایی شاید از نظر وسع مالی در شرایط خوبی نباشند اما دلهایی دریایی دارند، گفت: بارها مشاهده کرده‌ایم که خانواده‌هایی بخش عمده دارایی خود را در مسیر توسعه و بازسازی اعتاب مقدس به ویژه حرم امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) در کربلای معلی نذر کرده و به ستاد بازسازی عتبات عالیات اهدا کرده‌اند.

در این مراسم که با حضور مسوولان و خادمان ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس و جمع کثیری از مردم انقلابی و مومن روستای «زابل‌آباد» گنبدکاووس برگزار شد، نصرالله وحیدی از فعالان فرهنگی و اجتماعی و همچنین یکی از معتمدان این روستا به عنوان مسوول دفتر روستایی ستاد بازسازی عتبات عالیات این شهرستان در روستای «زابل‌آباد» معرفی شد.

گفتنی است روستای «زابل‌آباد» به عنوان یکی از بزرگترین روستاهای شهرستان گنبدکاووس واقع در دهستان فجر بخش مرکزی،  و دارای جمعیتی بالغ بر 3 هزار نفر است که در شرق شهر گنبدکاووس واقع شده و همواره به عنوان یکی از روستاهای پیشگام در عرض ارادت به ساخت مقدس اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در این شهرستان شناخته می‌شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار