مدیر کل بهزیستی استان گلستان هشدار داد:

مدیر کل بهزیستی استان گلستان گفت: از سال 90 تاکنون آمار زنان سرپرست خانوار در استان گلستان از 9.2 به 11 درصد افزایش داشته است.

زنگ خطر افزایش آمار کارتن خوابی و زنان سرپرست خانوار در گلستان

به گزارش گلستان24،«ابراهیم غفاری» مدیر کل بهزیستی استان گلستان، در شورای اداری شهرستان رامیان با اشاره به افزایش آمار زنان سرپرست خانوار در کشور، گفت: از سال 90 تاکنون آمار زنان سرپرست خانوار در استان گلستان از 9.2 به 11 درصد افزایش داشته است.

وی، مرگ و میر بر اثر بیماری قلبی عروقی، طلاق و تصادفات جاده ای را از جمله موارد افزایش آمار زنان سرپرست خانوار ذکر کرد.

غفاری اظهار کرد: متاسفانه امروزه شاهد افزایش آمار اعتیاد هستیم و در گنبد بیش از 100 کارتن خواب را تحت پوشش بهزیستی قرار داده ایم و باید با وجود کارگروههای آسیب های اجتماعی از روند رو به رشد پیشگیری کنیم.

goleramian1

50 هزار معلول تحت پوشش بهزیستی گلستان هستند

وی افزود: در این استان حدود 50 هزار معلول تحت پوشش بهزیستی گلستان وجود دارد که بالغ بر دو و نیم درصد جمعیت استان را شامل می شود و هفت درصد جمعیت معلول ثبت شده در کشور متعلق به بهزیستی این استان است.

مدیر کل بهزیستی استان گلستان با اشاره به آمار رو به رشد فرزندان بدسرپرست، بیان کرد: در حال حاضر بیش از پنج هزار و ۲۰۰ فرزند بد سرپرست و بی سرپرست را نگهداری می کنیم که اعتیاد، طلاق و عوامل دیگر موجب این امر شده است.

وی تصریح کرد: در استان گلستان ۲۸ مرکز ترک اعتیاد اقامتی میان مدت وجود دارد و از این تعداد، سه مرکز در شهرستان رامیان است.

غفاری خاطرنشان کرد: همچنین در استان ۶۰ مرکز سرپایی ترک اعتیاد وجود دارد که از این آمار در شهرستان رامیان سه مرکز است.

شناسایی 68 موقوفه در شهرستان رامیان

حجت الاسلام «سیف الله سهرابی» مدیرکل اوقاف استان گلستان در این جلسه گفت: بسیاری از موقوفات در سطح استان هنوز شناخته نشده و در شهرستان رامیان 68 موقوفه شناسایی شده است.

وی اظهار کرد: بیش از 80 درصد موقوفات استان مربوط به تعزیه داری اباعبدالله الحسین(ع) است و باید وقف مشارکتی را در بین مردم تبلیغ و ترویج کرد.

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به شناسایی موقوفات، افزود: باید احیای موقوفه کرد و این اداره در سطح وسیعی در حال گسترش احیای وقف عمرانی است.

وی بیان کرد: در نگهداری موقوفات اجرای نیت مهم است و در همین راستا اوقاف استان سامانه ای را راه اندازی کرده است تا حسابرسی به خوبی انجام شود.

مدیرکل اوقاف استان گلستان تصریح کرد: شهرستان رامیان دارای 11 بقاع متبرکه، 122 مسجد و 54 اماکن مذهبی دیگر نظیر حسینیه، زینبیه و ... است.

وی به شناسایی موقوفات و اجرای نیت واقفین تاکید کرد و گفت: تلاش خواهیم کرد در موقوفات جدید به سمت نیازهای جامعه حرکت نموده تا بتوانیم از محل موقوفات بسیاری از مشکلات موجود در جامعه را مرتفع نمائیم.

منبع:گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار